03-06-2012 / Ayman van Bregt

Econsultancy deed onderzoek naar de redenen mensen op Twitter besluiten om iemand niet meer te volgen. Op basis van meer dan 500 deelnemers kwam er een top 15 uit van redenen voor mensen om iemand te ontvolgen. Een te actief gedrag (52%) was de belangrijkste reden om te stoppen met het volgen van iemand. Op de tweede plek is de zelfpromotie (48%) van mensen te vinden en op de derde plek overmatige spam (47%).

15 redenen om mensen op Twitter niet meer te volgen

De vijftien redenen om een Twitter-account te ontvolgen op basis van dit Econsultancy onderzoek zijn:

  • Te rumoerig (te vaak tweets plaatsen (52%);
  • Teveel zelfpromotie (48%);
  • Spam-tweets (47%);
  • Niet interessant genoeg (43%);
  • Niet voldoende afwisseling (29%);
  • Teveel geautomatiseerde berichten (29%);
  • Aanstootgevend / niet professioneel (28%);
  • Teveel ‘bedel-tweets’ (28%);
  • Te weinig actief (27%);
  • Overmatig gebruik van checkin-diensten (bijvoorbeeld Foursquare) (22%);
  • Teveel zenden en weinig conversatie (21%);
  • Slecht taalgebruik (18%);
  • Teveel retweets (17%);
  • Misbruik van Direct Message berichten (16%);
  • Misbruik maken van hashtags (10%).
  • Other reasons

 

Het blog Marketing Tech, publiceerde de infographic gemaakt door DK New Media met de 15 redenen en nog meer redenen.

Infographic Reasons for unfollowing people on Twitter