07-11-2011 / Stefan Mooren
LinkedIn heeft wereldwijd circa 130 miljoen leden. Hiermee is het online sociale netwerk niet alleen uitermate geschikt om jezelf te verbinden met anderen maar het is ook interessant voor analisten om data te onderzoeken. De Amerikaan Dan Zarrela heeft 40.000 willekeurige LinkedIn profielen geanalyseerd om te achterhalen welke woorden er bovengemiddeld vaak worden gebruikt door mensen met veel connecties en mensen met minder connecties.
Helaas heeft de Amerikaan verder geen duidelijke conclusies verbonden aan zijn bevindingen. Wie de infographic bekijkt, ziet dat de meest populaire woorden vrij businessgericht zijn (bijvoorbeeld: ‘Recruiter’ , ‘Bestselling’ of ‘ Connector’). De minder populaire woorden gaan opvallend genoeg veelal over persoonlijke onderwerpen (bijvoorbeeld: ‘Childhood’ , ‘Trauma’ of ‘Psychotherapy’).
De informatie is misschien niet direct bruikbaar maar toch interessant om over na te denken. Wellicht trek je eerder de aandacht als je een vooral zakelijke toon gebruikt of zijn mensen die businessgerichte woorden gebruiken gewoon zakelijker ingesteld en dus intensievere netwerkers?
Welke conclusie je er ook aan wilt verbinden, de meest- en minst populaire woorden op LinkedIn zijn in ieder geval weergegeven in de infographic hieronder: