Grootschalig onderzoek naar Twitter-profielen door Beevolve

Beevolve heeft onderzoek gedaan naar de mate van activiteit van profielen op Twitter. Voor dit onderzoek onderzocht het platform voor social media monitoring en analyse 36 miljoen profielen. Hieronder zijn de twee belangrijkste hoofdpunten van het onderzoek op een rij gezet:

  • Gemiddeld een miljoen actieve Twitter-gebruikers zorgden voor een miljard tweets in zo’n 3 jaar;
  • 25% van de Twitter-gebruikers heeft nooit een tweet geplaatst.

Uitvoerig Beevolve onderzoek naar Twitter-gebruikers

Het onderzoek geeft inzichten in de demografische kenmerken van profielen op Twitter. Denk hierbij aan kenmerken zoals geslacht, leeftijd, geografische locatie en andere informatie zoals het platformgebruik. Verder is er gekeken naar het gemiddeld aantal volgers en type applicaties die worden gebruikt om te tweeten. Het volledige onderzoek is te raadplegen in de rapportage ‘An exhaustive study of Twitter users across the world‘. Hieronder zijn enkele opvallende inzichten uit het onderzoek op een rij gezet:

 

Leeftijdsverdeling Twitter-gebruikers
De leeftijdsgroep van 15 tot 25 jarigen is het meest vertegenwoordigd op Twitter (74%) en de leeftijdsgroep 66+ het minst.

Aantal volgers en mensen die je zelf volgt
Meer dan 80% van de Twitter-gebruikers heeft minder dan 50 volgers. Een gemiddelde Twitter-gebruiker heeft 208 volgers en 6 op de 100 Twitteraars heeft 0 volgers.

74% van de Twitteraars volgt zelf maximaal 50 mensen en een gemiddelde Twitter-gebruiker volgt 102 mensen.

Android versus Apple iOS gebruikers op Twitter
Android heeft een groter marktaandeel dan Apple iOS. Toch blijkt dat ongeveer tweederde van de mobiele Twitter-gebruikers dit doet via het platform van Apple.

In het volledige rapport staan nog veel meer inzichten.

Social media monitoren
Het onderzoek toont aan dat Beevolve in staat is om de enorme hoeveelheid van 36 miljoen Twitter-profielen te analyseren. Als ondernemer of professional binnen een organisatie wil je misschien ook gericht conversaties binnen social media kunnen monitoren, maar dan op kleinere schaal.
De Nederlandse Social Media Academie biedt een praktische oplossing om effectief en efficiënt social media te monitoren (Blogs, Facebook, LinkedIn en Twitter). Het ebook ‘Cursus Social Media Monitoren’ leert je hoe je doelgericht kunt monitoren met behulp van gratis tools. Aan de hand van een overzichtelijk stappenplan start je vanuit een goede basis te starten en leer je hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Verder wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media of online conversaties kunt monitoren. Bekijk hier enkele pagina’s uit deze cursus.