21-06-2012 / Stefan Mooren

LinkedIn heeft de manier waarop statistieken van bedrijfspagina’s worden weergegeven verbeterd. De hoeveelheid statistieken zijn uitgebreid waardoor er meer waardevolle informatie is te achterhalen over de voortgang van de bedrijfspagina’s die je beheert. Het was al mogelijk om globale informatie te bekijken bedrijfspagina’s, maar de nieuwe statistieken bieden een gedetailleerder overzicht. In dit artikel wordt uitgelegd waar je de vernieuwde statistieken kunt vinden en wat er is verbeterd:

Bedrijfpagina’s

Om de statistieken te vinden van jouw LinkedIn bedrijfspagina, kies je in de menubalk van je profiel via ‘Companies’ voor de pagina waarvan je de statistieken wilt zien.

Page Statistics

Op de bedrijfspagina kies je voor het tabblad ‘Page Statistics’ om de pagina te openen waar de vernieuwde statistieken te zien zijn.

Paginaweergaven, bezoekers en clicks

Bovenaan de statistieken pagina, vind je een overzicht van het aantal paginaweergaven, bezoekers en clicks dat je LinkedIn bedrijfspagina de laatste zeven dagen heeft gehad. In de cijfers die tussen haakjes worden getoond, is zichtbaar wat de stijging of daling is ten opzichte van de week ervoor.

Paginaweergaven

In de grafiek onder ‘Page Views’ is meer informatie te vinden over de paginaweergaven van de bedrijfspagina. Via ‘All’ is een totaaloverzicht te zien, onder ‘Overview’, ‘Careers’ en ‘Product & Services’ zijn statistieken zichtbaar over de weergaven van deze specifieke pagina’s.

 

Paginabezoekers

De grafiek onder ‘Page Visitor Demographics’ toont demografische statistieken over de bezoeker van de bedrijfspagina. Onder ‘Seniority’ is zichtbaar welke titels de bezoekers hebben, het tabblad ‘Industry’ laat zien in welke sectoren de bezoekers werkzaam zijn en onder ‘Function’ vind je informatie over de functie die bezoekers hebben als professional. De geografische herkomst van bezoekers is zichtbaar onder ‘Region’ en bij ‘Company Size’ is te zien hoe groot de organisaties zijn waar de bezoekers van de pagina werkzaam zijn. Tenslotte vind je onder ‘Employee’ de verhouding tussen eigen medewerkers en professionals van buitenaf die de pagina bezochten.

Unieke bezoekers

Unieke bezoekers van de bedrijfspagina worden getoond in de grafiek onder ‘Unique Visitors’. Ook hier kan worden gekozen voor een totaaloverzicht (‘All’) of unieke bezoekers per specifieke pagina (‘Overview’, ‘Careers’ of ‘Products & Services).

Clicks

In de grafiek onder ‘Products & Services Page: Clicks’ vind je statistieken over het aantal clicks dat bezoekers deden op de bedrijfspagina op de volgende links: ‘More info’, ‘Banner Promotion’ of ‘Special Promotion’.