15-01-2013 / Martijn Baten
Facebook statusupdates die een link bevatten naar een website verschijnen binnenkort groter in het nieuwsoverzicht. De afbeelding, die weergegeven wordt als voorvertoning door de geplaatste link, zal dan drie keer groter getoond worden in het Facebook nieuwsoverzicht. Volgens de website Insidefacebook.com heeft Facebook recentelijk haar adverteerders geïnformeerd over deze verandering.
Meer verkeer vanuit het Facebook nieuwsoverzicht
In plaats van afbeeldingen van 90×90 pixels worden voorvertoningen van links getoond in afbeeldingen met een afmeting van 154×154 pixels. De tekstsamenvatting van de link bevat hierdoor ook meer karakters. Deze veranderingen bieden de mogelijkheid om Facebook-gebruikers beter inzicht te bieden in de content die is gedeeld. Het is goed mogelijk dat door deze wijziging, beheerders van Facebook bedrijfpsagina’s makkelijker Facebook-gebruikers naar een website kunnen trekken buiten Facebook. Het is ook mogelijk dat gebruikers meer links zullen delen met hun Facebook-vrienden door deze ontwikkeling.
De veranderingen hebben momenteel enkel impact op het design van het nieuwsoverzicht bekeken op desktop-computers. Facebook heeft plannen om ook het mobiele nieuwsoverzicht op termijn te vervangen. Het vergoten van de voorvertoning heeft geen impact op links naar video sites als YouTube of Vimeo. Door het formaat van video-voorvertoningen ongewijzigd te laten, wil Facebook stimuleren dat beheerders van bedrijfspagina’s hun video’s direct naar Facebook uploaden voor een grotere weergave.
Afbeelding: Insidefacebook.com