10-08-2011 / Ayman van Bregt

Waarom volgen mensen merken op TwitterOnlangs deed Get Satisfaction onderzoek naar de redenen waarom mensen op Twitter een merk gaan volgen en waarom ze kiezen om interactie te hebben met merken op verschillende social media platformen. De infographic onderaan dit artikel laat de resultaten zien. Hieruit blijkt vooral dat mensen op zoek zijn naar deals en speciale aanbiedingen. Uit het onderzoek blijkt verder dat mensen op Twitter meer interesse hebben in aanbiedingen dan op Facebook.
Hieronder een kort overzicht uit de infographic:

  • 43,5% volgt een merk op Twitter voor speciale aanbiedingen en deals
  • 23,5% volgt een merk op Twitter omdat men al klant is van het merk
  • 22,7% volgt een merk op Twitter omdat men interessante content wil of entertainment
  • 6,3% volgt een merk omdat men fan is van het merk

Bovenstaande cijfers en onderstaande infographic zijn vermoedelijk gebaseerd op Amerikaanse gebruikers maar de inzichten zijn voor de Nederlandse markt net zo relevant. Denk goed na over de waarde die je kunt toevoegen voor jouw volgers en stel je open door het ze ook zelf te vragen. Als je dit op regelmatige basis doet, blijf je scherp en kun je veel leren van de inzichten van bereidwillige volgers (en klanten). Over volgers gesproken, volg je @NSMA_ al op Twitter?