30-08-2015 / Ayman van Bregt

Logo Nederlandse Social Media Academie (NSMA)In de afgelopen week behandelde de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) vier tips voor klantenservice op Twitter. Verder behandelden de groei van de LinkedIn omzet op basis van de kwartaalcijfers en tips voor alle afmetingen voor adverteren op Facebook.. In het weekoverzicht van de Nederlandse Social Media Academie staan alle tips & tricks op een rij:

Afmetingen Facebook adverterenAlle afmetingen voor adverteren op Facebook op een rij

Social media managers die verantwoordelijk zijn voor het adverteren op Facebook krijgen in veel gevallen te maken met verschillende afmetingen en mogelijkheden om advertenties te plaatsen. In dit artikel staan daarom alle recente afmetingen voor advertentieafbeeldingen op Facebook op een rij.
Lees verder.

 

4 tips om met klantenservice op Twitter relaties op te bouwen4 tips om met klantenservice op Twitter relaties op te bouwen

Twitter is een belangrijk kanaal waar (potentiële) klanten vragen stellen aan merken en bedrijven en daarmee graag in contact komen. In dit artikel vier tips voor een effectieve klantenservice op Twitter.
Lees verder.

 

Kwartaalcijfers LinkedIn omzet tweede kwartaal 2015Kwartaalcijfers LinkedIn omzet tweede kwartaal 2015

De LinkedIn omzet is in het tweede kwartaal 2015 gestegen met 33% blijkt uit de gepubliceerde kwartaalcijfers. In dit artikel een overzicht van de omzetcijfers van LinkedIn in het tweede kwartaal van 2015 opgedeeld naar LinkedIn Marketing Solutions, LinkedIn Talent Solutions en Premium Subcriptions.
Lees verder.

 

FacebookUit het NSMA-archief: Fans en gebruikers blokkeren op een Facebook bedrijfspagina

Op een Facebook bedrijfspagina kun je hinder ondervinden van ongewenste fans of gebruikers. Ongewenste bezoekers van je pagina kun je blokkeren. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen op drie verschillende manieren.
Lees verder.

 

Overzichtelijke social media rapportages met SumAll

sumall_logo_highSumAll biedt een duidelijke en overzichtelijke manier om resultaten van social media activiteiten te rapporteren en te delen met collega’s. Met SumAll reports kan eenvoudig een wekelijkse rapportage gemaakt worden in PDF voor social media activiteiten op Twitter, Facebook en Instagram. Als partner van SumAll kunnen bezoekers van de Nederlandse Social Media Academie SumAll Reports aanschaffen met 25% korting. Gebruik deze SumAll link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Hootsuite partnership voor Nederlandse Social Media Academie30 dagen gratis gebruik maken van Hootsuite Pro

Met Hootsuite kunnen bedrijven en organisaties verschillende social media accounts effectief managen op één plek.  Dankzij een partnership met Hootsuite biedt NSMA de mogelijkheid om 30 dagen gratis gebruik te maken van Hootsuite Pro zonder enigen verplichtingen. Aan het einde van de periode biedt Hootsuite je de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis Hootsuite- of een betaald Hootsuite-account. Gebruik deze Hootsuite Pro-link om gebruik te maken van het aanbod.

 

Doelgericht monitoren via social media (Facebook, LinkedIn, Twitter en blogs)Praktijkgids van de week: Social media monitoren

Luisteren naar je doelgroep kan een belangrijke manier zijn om te bepalen hoe je social media effectief en waardevol kunt inzetten. De praktijkgids ‘Social Media Monitoren’ leert je daarom doelgericht te monitoren met behulp van gratis monitor tools. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om vanuit een goede basis te starten en leert je hoe je Twitter, Facebook, LinkedIn en/of weblogs in de gaten kunt houden. Tot besluit wordt uitgelegd hoe je een handig ‘dashboard’ kunt maken waarmee je op een overzichtelijke manier verschillende social media en online conversaties kunt monitoren.
Koop de praktijkgids Social media monitoren nu.