18/03/2019 Ayman van Bregt Zo schrijf je de perfecte LinkedIn update LinkedIn introduceerde afgelopen maand nieuwe functies voor de LinkedIn bedrijfspagina’s. Met deze update verscheen ook de LinkedIn Pages Toolkit met daarin praktische inzichten voor beheerders van LinkedIn bedrijfspagina’s; waaronder het publiceren van een perfecte LinkedIn update. In dit artikel worden deze tips voor het plaatsen van een perfecte LinkedIn update op een rij gezet. Zo schrijf je de perfecte LinkedIn update De tips komen uit een infographic van de LinkedIn Pages Toolkit en helpen organisaties en professionals om relevante LinkedIn updates te plaatsen die beter zichtbaar zijn en gelezen worden. Tip 1 – Korte berichten Plaats korte (minder dan 150 woorden) LinkedIn updates die eenvoudig zijn en de nieuwsgierigheid prikkelen. Tip 2 – Deel de juiste inhoudelijke onderwerpen Deel onderwerpen die goed aansluiten bij de interesses van volgers van een LinkedIn bedrijfspagina. Content suggesties is één van de nieuwe functies die kunnen helpen bij het communiceren over relevante onderwerpen. Tip 3 – Gebruik goede visuele elementen Zorg dat bij elke LinkedIn update er passende visuals worden gepubliceerd zoals afbeeldingen en video’s. oor afbeeldingen is het raadzaam om ermee rekening te houden dat de afbeelding de kernboodschap of verhaal vertelt. Video’s dienen niet te lang te zijn (30 seconden tot 2 minuten) en bij voorkeur ondertiteld. Tip 4 – Focus op de lezer Leg de focus op de lezer waardoor LinkedIn updates ook echt gericht zijn voor de ontvanger en geschreven zijn voor een specifiek publiek. Door gebruik te maken van de 4-1-1 regel kunnen beheerders van LinkedIn bedrijfspagina’s voorkomen dat de focus teveel op de eigen organisatie komt te liggen. De onderstaande LinkedIn infographic geeft nog meer tips voor het plaatsen van een perfecte LinkedIn update: Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief! Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder. Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement. Laat dit veld lees als je een mens bent: De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.