25-02-2019 / Ayman van Bregt

Beheerders van een LinkedIn bedrijfspagina richten zich in veel gevallen op het verkrijgen van meer volgers voor een groter bereik van de organisatie. Een consistente aanpak is hiervoor raadzaam. In dit artikel worden verschillende tips voor meer volgers van een LinkedIn bedrijfspagina op een rij gezet.

Tips voor meer volgers van een LinkedIn bedrijfspagina

Het team van LinkedIn wist binnen twee jaar 10x meer volgers te verkrijgen en zodoende 1 miljoen volgers van hun Linkedin bedrijfspagina te realiseren. De tips in dit artikel zijn tot stand gekomen aan de hand van de ervaringen die LinkedIn zelf heeft opgedaan met hun bedrijfspagina. Het belangrijkste advies is om de volgers van een LinkedIn bedrijfspagina aan te spreken met content die ingaat op problemen, uitdagingen en kansen die de belevingswereld van de doelgroep aanspreekt. De onderstaande tips hebben het team van LinkedIn geholpen aan significant meer volgers:

Doelstellingen voor interactie
Bij het opstellen van een content roadmap kunnen doelstellingen voor interactie worden bepaald. Slechts 29% van de organisaties in Nederland bepaald vooraf doelstellingen blijkt uit het Nederlandse Social Media Onderzoek. De doelstellingen voor interactie helpen om inzicht te krijgen in welke content goed werkt en op basis van de statistieken van een LinkedIn bedrijfspagina kan inzicht worden verkregen in de effectiviteit.

Focus op het creëren van waarde
Een succesvolle contentaanpak is gericht op het creëren van waardevolle content voor een specifieke doelgroep. Door content op een LinkedIn bedrijfspagina te publiceren die ontvanger-gericht is in plaats van zender-gericht. Een klantgerichte aanpak gaat uit van content die nuttig en inspirerend is voor de doelgroep.

Publiceer regelmatig
Het team van LinkedIn heeft ervaren dat het regelmatig publiceren van grote waarde kan zijn. Dagelijks publiceren zij een bericht in de ochtend. Zorg voor een frequent publicatieschema en test op welk moment van de dag de doelgroep de meeste aandacht heeft voor gepubliceerde berichten.

Creëer aantrekkelijke content
Maak gebruik van de mogelijkheden op LinkedIn om niet alleen tekstuele content te publiceren maar verrijk de content met visuele mogelijkheden zoals afbeeldingen en video’s. Uit onderzoek is gebleken dat content met video’s op LinkedIn tot 20 keer meer gedeeld wordt dan andere content.

Cureer content van anderen
Content curatie (het delen van content vanuit andere bronnen) helpt om relevant te blijven voor een doelgroep zonder de focus teveel op de eigen organisatie te leggen. Het team van LinkedIn hanteert hiervoor de 4-1-1- regel; 1 eigen post, 1 gedeelde post van een andere bron op LinkedIn en 4 contentposts van artikelen van andere bronnen die wel relevant zijn voor zowel de doelgroep als de organisatie zelf.

Benut de kracht van hashtags
Het gebruik van hashtags helpt LinkedIn gebruikers om onderwerpen en content te vinden waar ze in geïnteresseerd zijn. Door hashtags te gebruiken in de berichten op een  LinkedIn bedrijfspagina kan ook de zichtbaarheid worden vergroot in ‘trending conversations’.

Voeg altijd een call to action toe
De content is uiteraard gericht om de aandacht te trekken van een doelgroep. Zorg dat deze aandacht ook leidt tot actie door altijd een call to action to te voegen aan de content. Zo leiden updates op LinkedIn met een link tot 45% meer interactie dan updates zonder een link.

Leer van de inzichten op basis van LinkedIn statistieken
Beheerders van een LinkedIn bedrijfspagina kunnen door de paginastatistieken te bekijken beter inzicht krijgen in de effectiviteit en relevantie voor hun doelgroep. Via de statistieken functie kan inzichtelijk worden gemaakt wie in de doelgroep interesse toont en in welke content. Daarnaast worden contentsuggesties gedaan voor relevante content voor de volgers van een LinkedIn bedrijfspagina.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.