De zichtbaarheid van een merk op LinkedIn vergroten

Merken die actief zijn op LinkedIn ervaren soms uitdagingen om de zichtbaarheid te vergroten. Zo krijgt niet iedere volger van een LinkedIn bedrijfspagina de geplaatste content te zien. Dit artikel geeft daarom tips om de zichtbaarheid van een merk op LinkedIn te vergroten.

De zichtbaarheid van een merk op LinkedIn vergroten

Als merk op LinkedIn is het belangrijk om het merkverhaal te vertellen en door middel van verhaaltechnieken zoals storytelling een beleving van het merk neer te zetten. LinkedIn stelt dat LinkedIn gebruikers door middel van content graag willen leren en zich kunnen ontwikkelen, vermaakt en geïnspireerd willen worden. Door gebruik te maken van content die visueel is en een emotie oproept kan een merk op LinkedIn de zichtbaarheid vergroten.

Om een optimale zichtbaarheid te realiseren kan een merk op LinkedIn de volgende vier tips toepassen.

Maak een content roadmap
Bedrijven en organisaties die actief zijn met een LinkedIn bedrijfspagina kunnen baat hebben van een zogenoemde een content roadmap. Om hiermee te starten kan het beste gestart worden met een strategie voor de content roadmap. In de strategie worden doelstellingen geformuleerd en een omschrijving van de doelgroep opgenomen. Vervolgens kan door middel van doelgroep onderzoek worden bepaald welke interesses de doelgroep heeft en welke content vanuit de organisatie aangeboden kan worden om waarde toe te voegen. Al deze informatie uit de voorgaande stappen kan uiteindelijk worden doorvertaald in een social media contentkalender.

Zet de LinkedIn bedrijfspagina als bestemming centraal
Na het opstellen van een content roadmap en het publiceren van content is het van belang om de LinkedIn bedrijfspagina centraal te stellen. De LinkedIn bedrijfspagina is de centrale plek op LinkedIn waar het merk top of mind kan blijven bij meer dan 500 miljoen professionals. Op het moment dat professionals op zoek gaan naar een merk op LinkedIn is de bedrijfspagina vaak de eerste plek waar gebruikers zich oriënteren. Door bruikbare content voor een gerichte doelgroep te publiceren kan de zichtbaarheid van een merk op LinkedIn door de interactie ook sneller worden vergroot. Het is hierbij ook handig om medewerkers te betrekken om content te publiceren en te delen. Creëer content die laat zien waarom de organisatie onderscheidend is en hoe dit waarde creëert voor LinkedIn gebruikers

Creëer vertrouwen
Naast de focus op een LinkedIn bedrijfspagina, is het belangrijk om te realiseren dat het vertrouwen in het merk vergroot kan worden door de mensen die werkzaam zijn bij een organisatie of bedrijf. De interactie die zij hebben op LinkedIn en de activiteiten die zij ondernemen kunnen bijdragen aan het vertrouwen dat gebruikers hebben in een merk op LinkedIn. Probeer het gebruik van LinkedIn onder medewerkers binnen de organisatie te stimuleren en daarbij ook de interactie die zij hebben met de Linkedin bedrijfspagina van de organisatie.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.