31-05-2012 / Stefan Mooren

LinkedIn heeft onder ruim 6500 professionals onderzoek gedaan naar de manier waarop ze hun to-do lijst bijhouden. De onderzochte groep professionals is wereldwijd gekozen uit 17 verschillende industrieën. De meest opvallende uitkomsten van het onderzoek zijn hieronder op een rij gezet:

Professionals en hun to-do lijst

– 50% houdt de to-do lijst bij op papier.
– 45% houdt de to-do lijst elektronisch bij.
– Slechts 11% van de professionals zegt dat de to-do lijst aan het einde van een gemiddelde werkdag is voltooid.
– 71% van de vrouwelijke professionals houdt op regelmatige basis een to-do lijst bij, bij mannen is dit 60%.
–  40% van de professionals die actief is in de kunstsector, is snel afgeleid, in de agrarische sector is dit 18%.
– In de agrarische- (91%) en technologische (82%) sector vinden professionals het prettig om werk in te delen op basis van prioriteit.

Infographic: A day in the life of the average professional

De uitkomsten van het onderzoek zijn verwerkt in de infographic die hieronder is weergegeven: