Aanbevelingen op Facebook bedrijfspagina’s alleen bij fysieke locaties

Aanbevelingen op Facebook bedrijfspagina's alleen bij fysieke locatie

Facebook toont niet langer de aanbevelingen (sterren) van fans op een bedrijfspagina waarbij er geen locatie is toegevoegd aan de pagina. Het gaat hier niet om een bug, maar om een aanpassing door het online sociale netwerk. Aan de website Inside Facebook bevestigd Facebook dat alleen Facebook bedrijfspagina’s die een fysieke locatie hebben toegevoegd aan hun pagina, aanbevelingen kunnen krijgen.

Aanbevelingen op Facebook bedrijfspagina’s alleen bij fysieke locaties

Facebook past de mogelijkheid om aanbevelingen van fans te ontvangen op een bedrijfspagina aan, om te focussen op bedrijven die een fysieke  locatie hebben (bijvoorbeeld een café of winkel). Als je wilt dat mensen een aanbeveling aan je pagina toevoegen, moet je vanaf nu voor ‘Lokaal bedrijf’ kiezen als categorie voor de Facebook bedrijfspagina en vervolgens het bedrijfsadres toevoegen aan de pagina. Je kunt een paginacategorie kiezen bij het aanmaken van een nieuwe Facebook bedrijfspagina. Als je al een pagina hebt gemaakt, dan kun je de paginacategorie wijzigen. Meer uitleg om dit te doen vind je in het Facebook helpcentrum.

Een levendige, aantrekkelijke en goed bezochte Facebook bedrijfspagina mede met behulp van Facebook toepassingenNSMA Praktijkgids Facebook bedrijfspagina gevorderden

De praktijkgids ‘Facebook bedrijfspagina gevorderden’ leert je om meer te halen uit Facebook en in het bijzonder jouw bedrijfspagina. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om een goede aanpak te kiezen voor jouw Facebook bedrijfspagina in combinatie met toepassingen (Facebook applicaties). Na deze praktijkgids ben je in staat om de door jezelf geformuleerde doelen voor jouw Facebook pagina te realiseren.
Bekijk de Praktijkgids in onze webwinkel.