31-10-2011 / Stefan Mooren

Binnen LinkedIn kun je met een advertentiecampagne extra aandacht genereren voor je bedrijf, producten en/of diensten. Voorheen moest een advertentiecampagne altijd gekoppeld worden aan een persoonlijk profiel. Nu is het ook mogelijk om hier een speciaal ‘Business Account’ voor aan te maken. Een voordeel hiervan is dat je meerdere personen aan een business account kunt toevoegen wat handig kan zijn als je verschillende mensen de campagne wilt laten beheren of gebruiken. Als je een business account wilt aanmaken, dan moet deze gekoppeld zijn aan een bedrijfspagina op LinkedIn.

Verschillende rollen

De personen die je toevoegt aan een business account kun je verschillende rollen toekennen. Hieronder staan de verschillende mogelijkheden op een rij:

    • Standard User: Kan resultaten inzien en nieuwe campagnes starten of bestaande campagnes aanpassen.
    • Viewer: Kan resultaten inzien maar geen campagnes starten of aanpassen.
    • Admin: Kan resultaten inzien, kan campagnes starten en aanpassen en mensen toevoegen aan een business account.
    • Billing contact: Deze rol kan toegevoegd worden aan iedere Admin, Standard User of Viewer. Een Billing Contact kan als enige de betaalgegevens aanpassen.
    • Campaign Contact: Iedere business account moet minstens één Campaign contact hebben. Deze persoon ontvangt als enige e-mailberichten over campagnegerelateerde zaken.

Ebook: LinkedIn gevorderden

Heb je interesse in het starten van een advertentiecampagne op LinkedIn en meer hulp nodig? Bekijk dan eens het ebook LinkedIn gevorderden. Hier wordt o.a. stapsgewijs uitgelegd hoe je een campagne kunt starten.