19-09-2012 / Ayman van Bregt

Twitter wil adverteerders nog dichter bij potentiële klanten brengen en biedt daarom sinds deze maand de mogelijkheid om te adverteren op basis van interesses. Eerder bood Twitter adverteerders al de mogelijkheid om op basis van geografische afbakening (Targeted Tweets) te adverteren. Promoted Tweets en Promoted Accounts (de advertentiediensten van Twitter) bieden marketeers nu de mogelijkheid om nog gerichter een boodschap te verspreiden waarbij de interessegebieden zeer gericht kunnen worden bepaald.

De nieuwe manier van adverteren op Twitter, op basis van interessegebieden

Het adverteren op Twitter, op basis van interesses kan op twee manieren. Bedrijven die hun bereik willen vergroten kunnen kiezen uit 350 interessegebieden (zoals bijvoorbeeld opleiding, huis en tuin, financieel en voetbal). Er zijn in totaal 350 interessegebieden waarop het mogelijk is om te adverteren. Dankzij de nieuwe advertentiemogelijkheden kunnen advertenties aan specifieke doelgroepen worden getoond. Een animatiefilm over honden kan bijvoorbeeld worden gepromoot onder mensen die van honden houden, mensen die van animatiefilms houden en/of mensen die van films en televisie in het algemeen houden.
De andere manier om op interessegebied te adverteren is gerichter. Je kunt segmenten definiëren op basis van Twitter-accounts (@gebruikersnaam) die qua interesse een bepaalde doelgroep aanspreken. Als je als band bijvoorbeeld je nieuwe album onder de aandacht wil brengen kun je op deze manier je richten op een Twitter-account van een andere band die in dezelfde muziekstroming actief is. De volgers van dit account en de mensen die praten met dit account zullen overeenkomstige interesses hebben en dus mogelijk ook geïnteresseerd zijn in jouw nieuwe album.
Wil je aan de slag met adverteren op Twitter? Ga dan naar deze informatiepagina over adverteren op Twitter.