15-07-2015 / Ayman van Bregt

Adverteren op Twitter op basis van persona'sTwitter heeft de mogelijkheden om te adverteren op Twitter verfijnd en uitgebreid. Adverteerders kunnen nog gerichter en eenvoudiger specifieke doelgroepen bereiken op Twitter aan de hand van persona’s. In dit artikel staan de mogelijkheden van gericht adverteren op Twitter op een rij.

Adverteren op Twitter op basis van persona’s

Twitter heeft het ‘Audience Insights‘-dashboard vernieuwd waarmee adverteerders gericht kunnen adverteren op verschillende marketingsegmentatievariabelen zoals demografie, interesses, lifestyle, aankoopgedrag, tv-gedrag en mobiel gedrag.

Als aanvulling op de bestaande audience insights voegt Twitter de volgende zaken toe; campagne inzichten, doelgroep inzichten en persona’s.

  • Campagne inzichten
    De campagne inzichten (Twitter Campaign insights) helpen bij het adverteren op Twitter om beter inzicht te krijgen in de daadwerkelijk bereikte doelgroep met advertentiecampagnes. Het is ook mogelijk om inzicht te krijgen in de verschillen tussen de doelgroep die bereikt is en de doelgroep die interactie heeft als gevolg van de advertentie.
  • Doelgroep inzichten
    Met de Twitter Tailored Audience Insights krijgen adverteerders meer achtergrondinformatie over de doelgroep. Op basis van de specifieke doelstellingen die zijn ingesteld voor het adverteren op Twitter (bijvoorbeeld bezoek aan een website) worden demografische en andere segmentatievariabelen getoond die de doelgroep die actie heeft ondernomen typeren.
  • Adverteren op Twitter op basis van persona’s
    De persona’s bieden adverteerders de mogelijkheid om eenvoudig gerichter een doelgroep aan te spreken zoals bijvoorbeeld ouders, babyboomers, millenials of een zakelijke doelgroep (professionals). Twitter stelt vervolgens de relevante segmentatievariabelen in waardoor je snel en gericht kunt adverteren.

Het onderstaande overzicht geeft weer op basis van welke persona’s je kunt adverteren op Twitter.

Adverteren op Twitter op basis van persona's