31-12-2018 / Martijn Baten

Jaarlijks deelt de Nederlandse Social Media Academie praktische tips en tricks om professionals op weg te helpen bij het effectief inzetten van social media voor zakelijke doeleinden. Zo vind je op deze website inmiddels bijna 2.000 artikelen met praktische tools om social media zakelijk in te zetten. Graag delen we onze beste drie tips & tricks van 2019 voor Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Zo kun je goed geïnformeerd en voorbereid aan je social media activiteiten voor 2020 beginnen.

Facebook voegt badges voor topfans toe aan bedrijfspagina’s

De belangrijkste video trends op Facebook in 2019

Facebook lanceert doorzoekbare advertentiebibliotheek

LinkedIn Events maakt terugkeer

Vijf LinkedIn tips voor sollicitatiegesprekken

Beheer de zichtbaarheid van een LinkedIn profiel

Meer controle over conversaties op Twitter

Twitter Lite breidt uit naar meer dan 45 landen

Alle afmetingen van social media afbeeldingen voor 2020 op een rij

De 3 beste tips & tricks voor Overige kanalen

Direct producten verkopen via WhatsApp

Productlanceringen organiseren via Instagram Shopping

Effectief hashtags gebruiken op Instagram

Gratis Social Media Contentkalender 2020

Cover NSMA Whitepaper FacebookOm straks ook in 2020 effectief op social media zichtbaar te zijn heeft de Nederlandse Social Media Academie een handige en gratis te downloaden Social Media Contentkalender 2020 gemaakt. Met behulp van deze eenvoudige contentkalender is het mogelijk om overzichtelijk de social media activiteiten voor het gehele jaar in Excel te plannen. Download de gratis NSMA Social Media Contentkalender 2020.

In 2019 werden er natuurlijk nog veel meer tips & tricks voor het gebruik van social media geplaatst die allemaal terug zijn te vinden op onze Tips & Tricks pagina. Raadpleeg daarnaast eens de social media jaaroverzichten uit de voorbije jaren:

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.