16-12-2019 / Ayman van Bregt

Alweer enige tijd geleden introduceerde WhatsApp de mogelijkheid voor bedrijven om contact met klanten te onderhouden via WhatsApp Business. Met behulp van WhatsApp Business is het vanaf nu voor MKB-bedrijven mogelijk om ook producten aan te bieden en direct te verkopen via gesprekken op WhatsApp. In dit artikel staan de mogelijkheden van de nieuwe ‘Catalogs’-functie op een rij.

Direct producten verkopen via WhatsApp

WhatsApp wordt veelvuldig door MKB-bedrijven ingezet om contact te onderhouden met klanten. Het kan echter niet altijd eenvoudig zijn om productinformatie te delen via een chat op WhatsApp met alle beschikbare informatie die voorhanden is. Om dit proces te vereenvoudigen introduceert WhatsApp Business de nieuwe functionaliteit met de naam ‘Catalogs’.

Vergelijkbaar met de werking van een catalogus is het mogelijk om informatie te delen over producten die WhatsApp gebruikers direct kunnen bekijken vanuit het chatgesprek met de desbetreffende winkel, zonder hiervoor eerst een website of app te raadplegen.

Een WhatsApp Business gebruiker kan voor elk product informatie toevoegen zoals een beschrijving, prijs en productcode. De onderstaande video geeft meer inzicht in de werking en mogelijkheden:

De functie is per direct te gebruiken in de WhatsApp Business app.

Meer leren over WhatsApp en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.