Infographic: 7 voordelen van video ondertiteling op social media

Bij video’s op social media is niet alleen de video zelf, maar ook de ondertiteling van belang. Het toevoegen van ondertiteling aan video op social media kan grote impact hebben op de prestaties van de video. In dit artikel worden 7 voordelen van video ondertiteling op social media op een rij gezet.

De groei en kansen van chatgesprekken volgens Facebook

In toenemende mate vinden interacties op social media plaats via chatgesprekken zoals op WhatsApp en Facebook Messenger, dan via openbare netwerken. Inmiddels verstuurt 78% van de smartphone gebruikers wereldwijd minstens een keer per maand een berichtje via Facebook Messenger.

Daling verkeer vanuit Facebook zet door in eerste halfjaar 2018

De aanpassingen aan het Facebook nieuwsoverzicht begin dit jaar hebben een zichtbare impact op het verkeer naar externe websites. Aan de hand van data door Parse.ly, een bedrijf dat het webverkeer meet van duizenden websites, is een verdere daling merkbaar in verkeer vanuit Facebook.

Nieuwe tools voor vermindering nepnieuws op Facebook

Facebook heeft aangekondigd nieuwe tools te lanceren om de verspreiding van nepnieuws op Facebook verder terug te brengen. Zo is er een video met uitleg over de werkzaamheden en processen van Facebook en een nieuwe website met uitleg over de samenstelling van het nieuwsoverzicht.

Nieuwe tools voor beheerders van Facebook groepen

In toenemende mate richt Facebook zich op groepen om interactie en verbinding tussen gebruikers te stimuleren. Hiervoor worden nieuwe tools gelanceerd voor het beheer van Facebook groepen om deze goed te modereren, en zo betere, meer interactieve community’s mogelijk te maken.

Infographic: Plaatsingsmogelijkheden van Facebook advertenties

Eén van de voordelen van adverteren op Facebook is de keuze aan plekken waar een advertentie zichtbaar is. Adverteerders kunnen hierdoor gericht kiezen waar hun boodschap zichtbaar is voor de beste resultaten. In dit artikel staan de verschillende plaatsingsmogelijkheden van Facebook advertenties.

Regels en eisen voor adverteren op Facebook volgens de AVG

De nieuwe privacywetgeving, de algemene verordening gegevensbescherming (AVG), heeft verschillende gevolgen voor merken en media die gericht willen blijven adverteren op Facebook. In dit artikel staan de belangrijkste regels op een rij om te adverteren op Facebook na intrede van de AVG.

Verwijder binnenkort persoonlijk surfgedrag op Facebook

Facebook komt met een Clear History tool voor gebruikers om inzicht te krijgen in de data dat Facebook heeft verzameld via websites en apps. Via de tool kunnen gebruikers straks hun persoonlijk surfgedrag op Facebook verwijderen, vergelijkbaar met het verwijderen van cookies uit de webbrowser.

Tips voor bijgewerkte social media accounts van bedrijven

Het is raadzaam om regelmatig de eigen social media accounts in kaart te brengen en waar nodig op te schonen. In dit artikel worden voor Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube afzonderlijk verschillende tips en adviezen gegeven voor bijgewerkte social media accounts van bedrijven.

Zo werken de Facebook Paginastatistieken

Het runnen van een succesvolle Facebook bedrijfspagina vergt een goede strategie en tactiek. De Facebook Paginastatistieken zijn een behulpzaam instrument bij het naleven van deze strategie. In dit artikel worden de verschillende menuopties van deze tool verder toegelicht.