Facebook wil zich focussen op privacy

Facebook CEO Mark Zuckerberg heeft aangegeven dat het bedrijf zich wil heroriënteren rond het thema privacy. Zuckerberg belooft gebruikers beter te beschermen, maar het is nog niet duidelijk wat dit voor de data van de gebruikers gaat betekenen.

Meer transparantie over Facebook advertentietargeting

Facebook komt met een nieuwe versie van de ‘Waarom zie ik dit?’ knop, om meer transparantie over Facebook advertentietargeting te geven. De uitbreiding van de functie geeft Facebook gebruikers meer inzicht in hoe zij door adverteerders worden bereikt.

Inbox voegt direct messages van Facebook en Instagram samen

Facebook heeft de stap gezet om de inbox voor direct messages van Facebook en Instagram samen te voegen. Dit biedt de mogelijkheid voor de beheerders van een Facebook bedrijfspagina en een zakelijk Instagram account om te reageren op direct messages vanuit beide platformen, vanuit de Facebook inbox.

Ondanks privacyschandalen blijft Facebook groeien

Het aantal actieve Facebook gebruikers blijft groeien, ondanks de privacyschandalen waarmee het online sociale netwerk te maken heeft. De cijfers over het gebruik van Facebook werden gedeeld tijdens de presentatie van de vierde kwartaalcijfers over 2018.