31-12-2018 / Martijn Baten

In het afgelopen jaar heeft de Nederlandse Social Media Academie wekelijks praktische tips en tricks geplaatst om professionals te ondersteunen bij het effectief inzetten van social media voor zakelijke doeleinden. Op onze website vind je inmiddels bijna 2.000 artikelen met praktische tools om social media zakelijk in te zetten. Voor de laatste momenten van 2018 hebben we de drie beste tips & tricks van 2018 voor FacebookInstagram, LinkedIn en  Twitter uitgelicht. Tijdens de laatste dagen van dit jaar zetten we ze op een rij zodat je goed voorbereid aan 2019 kunt beginnen.

Alles over de ingrijpende veranderingen aan het Facebook nieuwsoverzicht

Regels en eisen voor adverteren op Facebook volgens de AVG

Zo zet je Facebook groepen in als bedrijf

Nieuwe mogelijkheden voor berichten op LinkedIn

Inzichten en behoeften van Generatie Z volgens LinkedIn

Nieuw leven voor LinkedIn groepen met nieuwe functies

De 3 beste tips & tricks voor Instagram

Alles wat je moet weten over de werking van het Instagram algoritme

Gemakkelijk producten verkopen via Instagram

De opkomst van het stories-formaat op social media

Twitter ondersteunt uitgevers en media met Twitter Media

5 tips voor effectieve advertentieteksten op Twitter

Waar een perfecte tweet aan moet voldoen

NSMA Social Media Contentkalender 2019

Cover NSMA Whitepaper FacebookOm in 2019 effectief op social media zichtbaar te zijn heeft de Nederlandse Social Media Academie een handige Social Media Contentkalender 2019 samengesteld. Met behulp van deze eenvoudige contentkalender is het mogelijk om overzichtelijk de social media activiteiten voor dit jaar in Excel te plannen. Op deze manier heb je een overzicht van alle social media activiteiten van dit jaar en kun je deze eenvoudig delen binnen een team. Download de gratis NSMA Social Media Contentkalender 2019.

In 2018 werden er natuurlijk nog veel meer tips & tricks voor het gebruik van social media geplaatst die terug zijn te vinden op onze Tips & Tricks pagina. Raadpleeg daarnaast eens de social media jaaroverzichten uit de voorbije jaren:

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.