Meer interactiemogelijkheden met WhatsApp stickers

WhatsApp komt, in navolging van Twitter en Facebook Messenger, met stickers. Met behulp van WhatsApp stickers kunnen gebruikers meer expressie geven in hun communicatie via de chatdienst. Dit artikel zet de mogelijkheden van WhatsApp stickers op een rij.

Nieuwe Instagram-functies: GIFs voor DM en taggen in video’s

Instagram is volop bezig met het uitrollen van nieuwe functies. Zo is het vanaf nu mogelijk om GIF afbeeldingen te versturen in ‘direct message’ berichten en kunnen er personen worden getagd in video’s. In dit artikel worden de meest recente Instagram-functies toegelicht. 

Effectieve advertenties voor Instagram Stories

Door de populariteit van Instagram Stories wordt dit platform in toenemende mate interessanter voor marketeers. Vanwege het story-formaat is het echter nog belangrijker dan met Facebook advertenties bom zo snel mogelijk de aandacht van een gebruiker te pakken en interactie te stimuleren.

Winkelmogelijkheden via Instagram Stories

Instagram heeft de winkelmogelijkheden uitgebreid voor bedrijven. Gebruikers kunnen eenvoudiger aankopen doen direct vanuit Instagram doordat de winkelfunctie vanaf nu ook opgenomen kan worden in Stories. In dit artikel worden de mogelijkheden van winkelen via Instagram Stories verder toegelicht.

Nieuwe instelling voor beheerders van WhatsApp groepen

WhatsApp heeft nieuwe instellingen geïntroduceerd voor beheerders van WhatsApp groepen. Beheerders kunnen op deze manier de leden in WhatsApp groepen beter informeren. Dit artikel licht de nieuwe instelling voor beheerders van WhatsApp groepen verder toe.

Vanaf nu groepsgesprekken op WhatsApp

WhatsApp heeft de afgelopen maanden diverse vernieuwingen doorgevoerd en heeft het met een nieuwe functie nu mogelijk gemaakt om groepsgesprekken op WhatsApp te voeren via een audio-en videoverbinding. Dit artikel licht de mogelijkheden voor WhatsApp groepsgesprekken verder toe.

Doorgestuurde berichten op WhatsApp krijgen label

WhatsApp berichten die worden doorgestuurd in een andere conversatie worden voorzien van een label. Het label ‘Forwarded’ maakt vanaf nu duidelijk dat een bericht afkomstig is uit een ander chatgesprek. Dit artikel geeft inzicht in het nieuwe label voor doorgestuurde berichten op WhatsApp.

Infographic: 7 voordelen van video ondertiteling op social media

Bij video’s op social media is niet alleen de video zelf, maar ook de ondertiteling van belang. Het toevoegen van ondertiteling aan video op social media kan grote impact hebben op de prestaties van de video. In dit artikel worden 7 voordelen van video ondertiteling op social media op een rij gezet.

De groei en kansen van chatgesprekken volgens Facebook

In toenemende mate vinden interacties op social media plaats via chatgesprekken zoals op WhatsApp en Facebook Messenger, dan via openbare netwerken. Inmiddels verstuurt 78% van de smartphone gebruikers wereldwijd minstens een keer per maand een berichtje via Facebook Messenger.