
16-03-2018 / Ayman van Bregt
De zichtbaarheid op Twitter is een belangrijk aandachtspunt bij het plaatsen van tweets. Een organisatie of merk wil bij het publiceren van een tweet uiteraard een zo goed mogelijk bereik realiseren, maar hoe doe je dit? Niet alleen timing is uiteraard van belang maar ook de opbouw van de tweet zelf. Dit artikel geeft tips waar een perfecte tweet aan moet voldoen.
Waar een perfecte tweet aan moet voldoen
Het Nederlandse Coosto deed onderzoek om een antwoord te vinden op de vraag waar een perfecte tweet aan moet voldoen. In januari 2018 werden 25.000 willekeurige tweets geanalyseerd die leiden tot de volgende inzichten voor de perfecte tweet. Op basis van het onderzoek voldoet de perfecte tweet aan de volgende voorwaarden:
- Gebruik maximaal 2 hashtags;
- Lange tweets, mits relevant, dragen bij aan meer interactie, maak dus gebruik van de ruimte van 280 tekens;
- Indien mogelijk probeer mensen en organisaties in een tweet als mention op te nemen;
- Negatieve formuleringen leiden tot meer reactie en interactie;
- Als interactie het doel van de tweet is, voeg dan geen links of media bij het bericht;
- Het stellen van vragen in een tweet zet (uiteraard) aan tot interactie.
In een blogpost van Coosto is verdere achtergrondinformatie en een onderbouwing achter de inzichten van het onderzoek te vinden.
Meer leren over Twitter en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!
De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.