04-02-2015 / Ayman van Bregt

Adverteren via Twitter op andere platformen nu mogelijkTwitter breidt wederom haar advertentiemogelijkheden uit, zo blijkt uit een recente blogpost. De nieuwe mogelijkheden voor adverteerders maakt het mogelijk om te advertenties te vertonen op andere platformen dan Twitter alleen. In dit artikel staan de mogelijkheden om te adverteren via Twitter op andere platformen op een rij.

Adverteren via Twitter op andere platformen mogelijk

Twitter breidt de mogelijkheden voor het adverteren uit en gaat hierbij samenwerken met andere partijen om het adverteren via Twitter op de platformen van samenwerkingspartners mogelijk te maken. Concreet betekent dit dat adverteerders die op Twitter adverteren met Promoted Tweets dezelfde advertentie ook binnen het netwerk van de samenwerkingspartners kunnen tonen. De eerste samenwerkingspartners waar geadverteerd kan worden zijn Flipboard (@flipboard) en Yahoo! JAPAN.

Twitter maakt het adverteren via Twitter op externe platformen mogelijk omdat uit cijfers over het derde kwartaal van 2014 blijkt dat er zo’n 185 miljard tweets getoond worden buiten het Twitter platform.

Het onderstaande voorbeeld is een Promoted Tweet campagne van Twitter die getoond wordt in de mobiele applicatie van Flipboard.

Adverteren via Twitter op andere platformenEen adverteerder op Twitter is met de nieuwe mogelijkheden in staat om dezelfde campagne op Twitter ook te tonen binnen Flipboard en omdat Flipboard tweets geïntegreerd heeft in de app, ziet de advertentie er herkenbaar uit voor de eindgebruiker.

Twitter hoopt dat adverteerders en andere contentplatformen deze manier van adverteren zullen omarmen. Als eigenaar van een contentplatform kan er met Twitter contact opgenomen worden via syndicated-promoted-products@twitter.com.