30-10-2011 / Ayman van Bregt

Analyseer Twitter berichten en activiteiten op basis van je Twitter-accountDe berichten en content die je deelt kunnen interessante inzichten opleveren over jouw activiteiten op Twitter maar hoe analyseer je zoveel data?
Met de tool Vizify kun je op een begrijpelijke en visuele manier zien op welke manier jij Twitter inzet op basis van een analyse van maximaal 3200 Tweets.

Analyseren van je Tweets met Vizify

Bovenstaande visual laat een analyse van mijn Twitter-account (@aymanvanbregt) gemaakt door Vizify – Tweetsheet. De inzichten die het oplevert is dat Vizify een analyse maakt en terugkoppeling geeft van:

  • Tweet activity: Jouw Twitter-activiteiten op basis van de laatste 3200 Tweets (tot maximaal 12 maanden terug) met inzage in berichten zonder reactie en Tweets waar wel op is gereageerd;
  • Most-Retweeted posts: De meest recente Tweets die door andere zijn gedeeld (retweets);
  • Geographic impact: De geografische locaties van mensen die je met name bereikt (helaas wordt alleen een kaart van de Verenigde Staten afgebeeld);
  • Favorite themes: Woorden die vaak gebruikt worden in je Tweets, hoe groter deze zijn, des te vaker ze gebruikt worden;
  • Best followers: Dit zijn volgers van jouw Twitter-account en de mate waarin ze je regelmatig noemen op Twitter (mentions).

 

Zakelijk toepassen

Als je Vizify regelmatig (bijvoorbeeld één keer per maand) inzet en de verschillen analyseert kan het inzichten geven om van aanpak te veranderen op Twitter (of juist niet, afhankelijk van je doelstellingen).

Alternatieve tool

De tool Visually – Twitterize Yourself biedt iets minder uitgebreide functionaliteiten en resultaten maar werkt op een vergelijkbare wijze en is erg leuk om te zien.

Aan de slag

Zowel Vizify en Visually werken beiden door in te loggen met je Twitter-account en de applicaties toegang te geven tot je account. Bij Vizify – Tweetsheet klik je op ‘See yours’ en log je in, bij Visually – Twitterize Yourself klik je op ‘Sign in with Twitter’.