B2B bedrijven zetten bij social media met name LinkedIn en Twitter in

B2B bedrijven zetten met name LinkedIn en Twitter inRegalix Research deed onderzoek naar hoe B2B bedrijven social media gebruiken. Uit het onderzoek blijkt dat met name LinkedIn en Twitter gebruikt worden door bedrijven in dit segment. In dit artikel staan de inzichten uit het onderzoek op een rij.

B2B bedrijven zetten met name LinkedIn en Twitter in

Regalix deed het onderzoek onder B2B-marketeers wereldwijd onder productgeoriënteerde organisaties en dienstverleners. 62% van de respondenten gaf aan dat social media in 2015 in belang toeneemt. De belangrijkste inzichten uit het onderzoek waren:

  • 94% van de respondenten heeft als belangrijkste doelstellingen naamsbekendheid en branding voor de inzet van social media;
  • 93% van de respondenten kiest Twitter als meest gebruikte social media platform;
  • 91% van de respondenten kiest LinkedIn als meest gebruikte social media platform;
  • 82% van de respondenten geeft aan dat de organisatie investeert in social media;
  • 82% van de respondenten geeft aan dat er aan social media monitoring wordt gedaan;
  • 52% van de respondenten verwacht dat het budget voor social media in de komende 12 maanden stijgt.

Voor de inzet van social media werd ook gevraagd wat de belangrijkste doelgroepen zijn waar de organisaties zich op richten. De respondenten gaven aan dat:

  • 93% zich richt op nieuwe klanten;
  • 89% zich richt op bestaande klanten;
  • 54% zich richt op partners:
  • 21% richt zich op distributeurs;
  • 17% richt zich op resellers (wederverkopers).

Naast de belangrijkste doelstelling van naamsbekendheid en branding waren de volgende doelstellingen het belangrijkst voor de respondenten:

  • Naamsbekendheid en branding (94%);
  • Leads genereren (69%);
  • Interactie onderhouden (67%);
  • Bedrijfs- en product-informatie delen (59%);
  • Aanbiedingen en producten middels promotieberichten onder de aandacht brengen (56%);
  • Verkoop onder klanten stimuleren (49%);
  • Klantenbinding stimuleren (47%);
  • Aandacht voor goede doelen die worden ondersteund vragen (39%);
  • Klantenservice uitbreiden (23%).

Het gehele onderzoek is op de website van Regalix Research te downloaden en biedt nog meer inzichten.