17-11-2011 / Stefan Mooren

Als eigenaar van een groep op LinkedIn, wil je waarschijnlijk dat deze groep goed wordt bezocht en dynamische discussies heeft. Dit zorgt er niet alleen voor dat jouw doelstelling voor de groep wordt gerealiseerd, maar ook dat deze groep beter vindbaar is via de zoekfunctie van LinkedIn.. Ook als gebruiker van LinkedIn groepen, zijn de statistieken interessant. Wellicht wil je de hoeveelheid groepen waarvan je lid bent reduceren. De statistieken kunnen je dan helpen om te ontdekken welke groepen er minder actieve discussies hebben.

LinkedIn heeft sinds kort een dashboard toegevoegd waarmee je snel en eenvoudig statistieken over je eigen groep maar ook groepen van anderen kunt inzien. Op deze manier kun je de resultaten van de groep voor jezelf inzichtelijk maken. Hieronder wordt uitgelegd waar je dit dashboard kunt vinden:

Group Statistics

Ga naar de groep waarvan je statistieken wilt zien en kies in de menubalk voor ‘More’ en vervolgens via het uitschuifvenster voor ‘Group Statistics’.

Dashboard

Er verschijnt een dashboard waarmee je op een visuele manier kunt zien wat de resultaten van de LinkedIn groep zijn. Je ziet hier o.a. een samenvatting (‘Summary’), demografische gegevens (‘Demographics’), de groei (‘Growth’) en de activiteit van de groep (‘Activity’). Je hebt ook de mogelijkheid om de resultaten van de groep te delen via LinkedIn, Twitter of Facebook door te klikken op de bijbehorende iconen in het dashboard.