11-07-2014 / Martijn Baten

Facebook Like

Facebook is bij uitstek een middel om te klanten en fans aan je bedrijf te binden. Een nieuw onderzoek laat zien dat bezoekers van Facebook bedrijfspagina’s voornamelijk op zoek zijn naar klantenservice.

Bezoekers van Facebook bedrijfspagina’s zoeken voornamelijk klantenservice

Een studie uitgevoerd door het bureau Accent Marketing laat zien dat 82 procent van de bezoekers van Facebook bedrijfspagina’s graag in contact willen komen met iemand van de klantenservice (zie ook onderstaande grafiek). Naast service gebruikt tweederde van de onderzochte gebruikers Facebook voor het vinden van acties, kortingen en aanbiedingen. 44 procent van de onderzochte consumenten verwacht een reactie op hun vraag via Facebook of andere social media. Daarnaast denkt 47 procent van de onderzochte consumenten daarnaast dat Facebook het snelste social media kanaal is voor klantenservice.

Favoriete social media kanaal voor klantenservice

De resultaten uit het onderzoek laten zien dat Facebook kansen biedt voor bedrijven om klanten beter van dienst te zijn dan via meer traditionele service kanalen. Klanten verwachten in toenemende mate hun vragen ook te kunnen stellen via Facebook. Bedrijven moeten daarom goed inspelen op deze verwachting door snel en effectief service te bieden via Facebook.