06-05-2019 / Ayman van Bregt

LinkedIn introduceert een nieuwe functie om gebruikers beter te informeren over de teamleden waarmee wordt samengewerkt. Met ‘Teammates’ is het eenvoudig om op de hoogte te blijven van collega’s waarmee intensief wordt samengewerkt. In dit artikel worden de mogelijkheden van de nieuwe functie verder toegelicht.

Blijf op de hoogte van teamleden op LinkedIn

LinkedIn introduceert de nieuwe functie om de relatie tussen teamleden te versterken. De functie genaamd ‘Teammates’ faciliteert de onderlinge relatie online om zo beter op de hoogte te zijn van elkaar op LinkedIn. Uit onderzoek blijkt dat het hebben van een goede relatie ook bijdraagt aan de ontwikkeling van een carrière.

De tijd die doordeweeks wordt doorgebracht met collega’s en teamleden vertaalt zich ook naar online communicatie. Het is echter mogelijk dat wat teamgenoten of collega’s op LinkedIn delen, niet direct voor iedereen te zien is. De nieuwe functie ’Teammates’ haalt deze barrière weg en zorgt ervoor dat geen bericht gemist wordt.

Teammates kan geactiveerd worden via de My Network-functie in het panel aan de linkerkant. Daar is de tekst ‘Add Teammates’ zichtbaar waar diverse personen toegevoegd kunnen worden; de leidinggevende (manager), rechtstreekse collega’s (peers) en personen aan wie een gebruiker zelf leiding geeft (direct reports). De activiteiten van deze personen zijn vervolgens beter zichtbaar in de tijdlijn van een LinkedIn gebruiker. De onderstaande afbeelding geeft meer inzicht in de mogelijkheden van LinkedIn Teammates:

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.