19-12-2014 / Martijn Baten

Call-to-action knoppen binnenkort op Facebook bedrijfspagina's

Facebook bedrijfspagina’s krijgen binnenkort call-to-action knoppen die bezoekers van bedrijfspagina’s attenderen op een specifieke actie. Bedrijven kunnen door het toevoegen van deze knoppen fans en bezoekers nog directer attenderen op een specifiek aanbod of actie.

Call-to-action knoppen binnenkort op Facebook bedrijfspagina’s

Het gebruik van call-to-action knoppen in Facebook advertenties was al eerder mogelijk. Dat blijkt effectief te werken voor bedrijven op het online sociale netwerk. Uit recente studie van AdRoll blijkt dat de CTR (click-through rate) 2.85x bedraagt. Dit wil zeggen dat 2.85 procent van de personen die de advertentie ziet, op de call-to-action knop heeft geklikt.

In navolging van advertenties, krijgen Facebook bedrijfspagina’s dus ook de mogelijkheid om naast de like-knop bovenaan de pagina een call-to-action knop toe te voegen. De call-to-action knoppen zullen bestaan uit zeven vooraf ingestelde acties waaruit beheerders van Facebook bedrijfspagina’s kunnen kiezen:

  • Book Now (Boek nu)
  • Contact Us (Neem contact met ons op)
  • Use App (Gebruik de app)
  • Play Game (Speel de game)
  • Shop Now (Winkel nu)
  • Sign Up (Inschrijven)
  • Watch Video (Bekijk video)

 

De call-to-action knop is live te zien op de Facebook bedrijfspagina van de Amerikaanse Dollar Shave Club. In de komende weken worden de call-to-action knoppen toegevoegd aan Facebook bedrijfspagina’s in de Verenigde Staten. In begin 2015 zullen alle Facebook bedrijfspagina’s gebruik kunnen maken van de nieuwe functionaliteit.