26-07-2012 / Stefan Mooren

Alhoewel de Nederlandse Social Media Academie (NSMA) veel vragen kan beantwoorden over LinkedIn (en andere social media zoals Twitter en Facebook), is het mogelijk dat je tegen een probleem aanloopt dat alleen door LinkedIn opgelost kan worden. Hiervoor kun je de servicedesk van LinkedIn raadplegen die het LinkedIn Help Center wordt genoemd. Hieronder wordt uitgelegd waar je het LinkedIn Help Center kunt vinden:

LinkedIn Help Center

Links in de footer van LinkedIn (onderaan de pagina) klik je op ‘Help Center’. Je wordt nu doorgestuurd naar een speciale pagina waar je in contact kunt komen met de servicedesk van LinkedIn.

Zoek eerst zelf

Voordat je contact kunt zoeken met het LinkedIn Help Center, ben je verplicht eerst via het zoekveld te zoeken of het antwoord op jouw vraag al is uitgelegd. Dit doe je door je vraag (of relevante trefwoorden) via het invoerveld in te vullen en ‘Search’ te kiezen. Houd er rekening mee dat dit gedeelte van LinkedIn Engelstalig is.

Er verschijnt een pagina met zoekresultaten. Misschien zit hier het antwoord op je vraag bij. Klik op de titel om het antwoord te bekijken.

Contact zoeken met LinkedIn

Wanneer de zoekfunctie geen uitkomst biedt voor jouw probleem, kun je contact zoeken met de servicedesk van LinkedIn. Dit doe je door in het menu van de pagina te kiezen voor ‘Contact Us’.

Via het contactformulier dat verschijnt, kun je jouw vraag stellen aan de servicedesk van LinkedIn. Bij ‘Issue Type’ selecteer je via het keuzemenu het soort vraag dat je wilt stellen. Als er geen goede benaming voor jouw vraag tussen zit, kies je ‘Other’. Vervolgens geef je bij ‘Subject’ zelf een titel aan je bericht en via het invoerveld bij ‘Your Question’ stel je de vraag (in het Engels). Eventueel kun je via ‘Kies bestand’ nog een bestand meesturen als dit nodig is.

Als je alles naar wens hebt ingevuld, kies je voor ‘Continue’. De vraag wordt nog niet meteen gestuurd naar de servicedesk van LinkedIn. Er wordt eerst een venster getoond waar LinkedIn nogmaals suggesties doet voor antwoorden die mogelijk jouw vraag oplossen.

Als je zeker weet dat het antwoord op jouw vraag niet tussen de suggesties zit, kies je voor ‘Submit’. De vraag wordt nu gestuurd naar de servicedesk van LinkedIn die zo snel mogelijk antwoord probeert te geven. Vanwege het hoge aantal mensen dat LinkedIn gebruikt, kan dit enkele werkdagen duren.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.