01-04-2019 / Ayman van Bregt

Bedrijven en organisaties die actief zijn op Linkedin hebben er belang bij om de juiste doelgroep te bereiken. LinkedIn biedt voor organisaties die adverteren diverse doelgroepinstellingen om professionals gericht te bereiken. In dit artikel wordt toegelicht hoe de juiste doelgroep met LinkedIn advertenties bereikt kan worden.

De juiste doelgroep bereiken met LinkedIn advertenties

LinkedIn heeft een handige gids met instructies uitgegeven om de doelgroepinstellingen om op LinkedIn te adverteren optimaal te benutten. In de basis kunnen de volgende instellingen worden benut om de juiste doelgroep te bereiken met LinkedIn advertenties:

Company
Het is met deze instelling mogelijk om te segmenteren op medewerkers van een organisatie, namen van organisaties, organinsatiegrootte, sectoren en volgers van een bedrijfspagina.

Demographics
In het Demographics-menu kan worden gesegmenteerd op leeftijd, geslacht en locatie.

Education
Onder Education kan worden gefilterd op behaalde diploma’s, opleidingsinstituten en gevolgde studierichtingen.

Interests
Het Interest-menu biedt de mogelijkheid om te segmenteren op interesses van leden en specifieke LinkedIn groepen.

Job experience
Deze instelling richt zich op de werkervaring van doelgroepen. Er kan worden gefilterd op het aantal jaren werkervaring, functies, functieniveau, functietitels en vaardigheden.

Organisaties die aan de slag willen met LinkedIn advertenties kunnen een stapsgewijze instructie vinden in de handige LinkedIn advertentiegids.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.