11-07-2016 / Ayman van Bregt

De kracht van het cureren van content op LinkedInLinkedIn is voor B2B marketeers een belangrijk platform om de juiste personen in organisaties te bereiken. Hierdoor is het belang van content marketing toegenomen, waaronder ook de waarde van gecureerde content. Voor marketeers die aan de slag willen met content cureren op LinkedIn staat in dit artikel tips op een rij.

De kracht van content op LinkedIn cureren

Volgens een studie gepubliceerd door LinkedIn blijkt dat 70% van de besluitvorming in een aankoopproces al heeft plaatsgevonden zonder contact met verkopers van een organisatie. Content marketing draagt bij aan de zichtbaarheid in deze fase waarbij er nog geen contact heeft plaatsgevonden met een potentiële koper. Door content marketing goed in te zetten kan een organisatie meer zichtbaar zijn, bewustwording over de mogelijke oplossingen vergroten en uiteindelijk leads genereren.
Één van de grote uitdagingen bij content marketing is om de planning en productie ervan goed op peil te houden. Vaak zijn de middelen beperkt en soms ook de onderwerpen niet uitputtend. Het cureren van content waarbij gebruik wordt gemaakt van andermans content kan een elegante oplossing zijn. Voordelen van content cureren zijn:

  • Kosteloze manier om aan content te komen;
  • Door content te cureren wordt de mening en visie van een ander gekoppeld aan de naam van de eigen organisatie;
  • Het cureren van content kan de frequentie van gedeelde content op peil houden.

Vanuit de kennis en ervaring waarop de organisatie zich wil positioneren kan er content worden geproduceerd en gecureerd om potentiele kopers te beïnvloeden in het oriëntatieproces. Het merendeel van de potentiële klanten bevind zich op LinkedIn en kan hier effectief worden bereikt. Het cureren van content op LinkedIn is daarom aantrekkelijk om mee aan de slag te gaan. Voor wie content cureren op LinkedIn wil inzetten zijn de volgende tips te geven:

  • Selecteren en organiseren
    Zorg voor juiste content om te cureren (zoals artikelen, blog posts, video’s, infographics et cetera) met de links naar het bronmateriaal
  • Samenvatten
    Geef een korte samenvatting of duiding bij het delen van de content op LinkedIn.
  • Context creëren
    Tenslotte is het belangrijk om een eigen visie toe te voegen en inzicht te geven in waarom de organisatie deze content op LinkedIn cureert.

Het cureren van content wordt door veel organisaties ingezet als onderdeel van content marketing. Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat 65% van de B2B marketeers content creëert, 10% content syndiceert (beschikbaar stellen van content voor hergebruik) en 35% content cureert.
Door een goede selectie toe te passen bij het cureren van content op LinkedIn is het mogelijk om kwalitatief hoogwaardige bronnen te gebruiken die het beeld van de organisatie kunnen versterken.
Om het cureren van content op LinkedIn te integreren in de content marketing activiteiten biedt LinkedIn een aantal tips in de gids ‘The sophisticated marketer’s guide to content marketing‘.