De ROI van Facebook en Twitter bepalen

Wat leveren jouw social media activiteiten op Facebook en Twitter je op? Veel mensen worstelen met deze vraag en proberen hier een ‘zinnig antwoord’ op te geven. Onderstaande infographic van InventHelp kan je hopelijk wat meer inzicht geven.

Infographic ‘How to determine Facebook & Twitter ROI?’

Uit de onderstaande infographic blijkt dat marketeers die verantwoordelijk zijn voor de social media activiteiten van het bedrijf waar ze voor werken kijken naar:

  • Followers / fans;
  • Traffic die gegenereerd wordt naar de eigen website;
  • De zichtbaarheid van het merk in dialogen op social media (social mention);
  • Het genereren van leads;
  • Sales.

Daarnaast zijn er ook een aantal zaken die wel waarde vertegenwoordigen maar minder zichtbaar zijn als het gaat om ROI (return on investment);

  • Klanten ondersteunen bij hun vragen bijvoorbeeld via Twitter;
  • Toegenomen merkwaarde door de aanwezigheid op social media;
  • Marktonderzoek via social media kan besparingen opleveren.

Verder kun je in onderstaande infographic nog een aantal tips vinden hoe je jouw Facebook- en Twitter-activiteiten kunt optimaliseren en enkele cases die succesvol zijn geweest.