21-12-2011 / Ayman van Bregt

Twitter stuurde onlangs één van haar adverteerders een e-mail met daarin informatie over nieuwe mogelijkheden om te adverteren. Deze e-mail werd door de ontvanger publiek gemaakt waarbij duidelijk werd dat volgens Twitter de waarde van een volger van een merk ingeschat wordt op $2.50. De e-mail werd publiek gemaakt op de website van Clickz en geeft dus inzage in wat een volger moest kosten op (en volgens) Twitter.

Advertentiemogelijkheden Twitter

Twitter biedt aan op dit moment zo’n 2400 adverteerders producten aan die alleen nog in bèta beschikbaar zijn. De basis van deze producten zijn: betaalde Twitter-accounts (Promoted Accounts) en betaalde tweets (Promoted Tweets).

Kosten om te adverteren bij Twitter

Uit de e-mail blijken de kosten voor het adverteren bij Twitter en de hoogte van de bedragen is niet gering.

  • Promoted Accounts kosten per volger $2.50 tot $4.00;
  • Promoted Tweets kost een adverteerder tussen de $0.75 en $2.50 per ‘engagement’ waar ook kliks, favorites, retweets en @replies onder vallen.

Om deel te nemen als adverteerder vraagt Twitter een commitment van minimaal 3 maanden met een minimale investering tussen de $15.000 en $25.000.