05-02-2014 / Ayman van Bregt

De waarde van een Twitter volgerTwitter heeft onderzocht wat de waarde is van een Twitter volger voor bedrijven in het MKB. Uit het onderzoek blijkt dat een volger op Twitter niet alleen je tweets ziet, maar ook acties onderneemt die bijdragen aan het bedrijfsresultaat van je organisatie. In dit artikel staan de belangrijkste inzichten uit het Twitter onderzoek op een rij.

Twitter onderzoek: De waarde van Twitter volgers voor bedrijven

Twitter heeft samen met het onderzoeksbureau Market Probe International 500 Twitter volgers van bedrijven in het MKB onderzocht. Deze groep gebruikers is ouder dan 18 jaar en woonachtig in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Twitter gebruikers die bedrijven volgen bieden de kans om op frequente basis zichtbaar te zijn als merk en contact te hebben met deze volgers wat leidt tot een verbetering van de bedrijfsresultaten. Samengevat kunnen Twitter volgers voor bedrijven leiden tot (een groter) bereik, bezoek aan de website, inschrijving of aanmelding (voor bijvoorbeeld een dienst, e-mailnieuwsbrief, testproduct, evenement), mond-tot-mond reclame en verkoop. Het onderzoek heeft samengevat tot de volgende inzichten geleid:Ma

  • Twitter volgers voor bedrijven leiden tot sales en aanbevelingen
    72% van de volgers uit het onderzoek zijn meer bereid om in de toekomst iets aan te schaffen van een bedrijf wanneer ze dit bedrijf volgen op Twitter en/of er interactie mee hebben gehad. Daarnaast blijkt dat 30% van de volgers meer bereidheid heeft om het bedrijf aan te bevelen. Deze aanbevelingen leiden tot meer website bezoek door de volgers van de volgers van jouw organisatie.
  • Twitter volgers voor bedrijven voelen zich meer verbonden met het bedrijf dat ze volgen
    Een belangrijke reden voor 63% van de Twitter volgers om bedrijven te volgen is om te tonen dat ze sympathisant zijn van het bedrijf of het bedrijf willen steunen. 85% van de mensen uit het onderzoek geeft aan dat ze na het volgen van het bedrijf op Twitter zich ook meer verbonden voelen met de organisatie. Deze verbondenheid leidt tot een hogere aankoopintentie en een grotere bereidheid om het bedrijf aan te bevelen.
  • Twitter volgers voor bedrijven zijn geïnteresseerd in de ontwikkelingen en denken graag mee
    73% van de volgers volgen een bedrijf omdat ze graag op de hoogte willen zijn van de ontwikkelingen van het bedrijf (nieuwe producten en diensten). Daarnaast wil 61% van de volgers graag dialoog met het bedrijf om zelf ideën in te brengen en feedback te krijgen.

 

Met meer dan 230 miljoen maandelijkse gebruikers op Twitter biedt het op basis van dit onderzoek kansen voor bedrijven in het MKB. Twitter heeft samen met Visual.ly een interactief rapport gemaakt van het onderzoek.

Twitter infographic: De waarde van een Twitter volger

In de onderstaande infographic van Twitter zijn de resultaten uit het onderzoek samengevat:

Twitter onderzoek infographic - Waarde van Twitter volgers voor MKB-bedrijven

De waarde van Twitter voor bedrijven

Twitter benutten voor het vinden van opdrachten of het vinden van een baan.Bedrijven die zelf meer uit Twitter willen halen kunnen dit doen aan de hand van de ‘NSMA Praktijkgids Twitter gevorderden‘. De praktijkgids ‘Twitter gevorderden’ leert je om meer te halen uit het Twitter-platform als sociaal netwerk en jouw Twitter-account. Deze NSMA-praktijkgids biedt een overzichtelijk stappenplan om (afhankelijk van jouw behoefte) opdrachten of een nieuwe baan te vinden via Twitter.
Koop nu de NSMA Praktijkgids Twitter gevorderden in onze webwinkel.