Dit is het moment om te beginnen met een bedrijfspagina op LinkedIn

Volgens LinkedIn is het nu de hoogste tijd voor bedrijven om volgers te verzamelen via een bedrijfspagina (Company Page). Dit zei Mike Gamson (SVP Global Sales bij LinkedIn) in aanloop naar de Advertising Week die in New York plaatsvindt in de week van 3 tot 7 october. ‘Iedereen die hier nu niet meteen mee begint, is straks in het nadeel als de concurrentie groter is’, aldus Gamson. Hij maakt ook een vergelijking met Facebook en Twitter die ongeveer werken volgens hetzelfde principe: ‘Het grote verschil is het publiek, onze leden zijn goed opgeleide en ervaren professionals. Om deze reden is LinkedIn geschikter voor bedrijven om hun publiek te bereiken als het bijvoorbeeld gaat om financiële dienstverlening, zakelijk reizen of andere vergelijkbare onderwerpen’.

Verzamel volgers via een bedrijfspagina op LinkedIn

Op dit moment heeft LinkedIn wereldwijd circa 120 miljoen leden  wat het voor bedrijven interessant maakt om actief te zijn binnen dit netwerk. Bedrijven kunnen daarom een Company Page maken, oftewel een bedrijfspagina die ‘gevolgd’ kan worden door LinkedIn gebruikers. Zodra mensen een bedrijfspagina volgen, zien zij nieuwe statusupdates van het bedrijf in hun timeline verschijnen. Verder kunnen er onder andere producten of diensten worden toegevoegd, is er ruimte voor reviews en kan er een Twitter account aan de pagina worden gekoppeld.

LinkedIn heeft grootse plannen

De woorden van Gamson zijn natuurlijk niet helemaal objectief. LinkedIn heeft er belang bij als bedrijven zijn vertegenwoordig op LinkedIn en hun bedrijfspagina tegen betaling promoten met een advertentiecampagne. Naar eigen zeggen heeft LinkedIn namelijk grootse plannen met uitbreiding van de advertentiemogelijkheden. Toch is de essentie van de boodschap wel realistisch. LinkedIn is een succesvol online sociaal netwerk en groeit nog steeds. Bedrijfspagina’s hebben veel mogelijkheden om de pagina zo optimaal mogelijk in te richten. Het is bijvoorbeeld mogelijk om de inhoud van de pagina voor verschillende doelgroepsegmenten specifiek te maken, er kan een banner toegevoegd worden maar ook medewerkers kunnen zich verbinden aan de pagina. Mogelijkheden genoeg dus.

Ebook: Snelcursus LinkedIn bedrijfspagina maken


Is jouw bedrijf nog niet actief met een bedrijfspagina op LinkedIn? In het ebook snelcursus LinkedIn bedrijfspagina maken wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een Company Page maakt en zo optimaal mogelijk kunt inrichten. Ook wordt uitgelegd hoe je jouw bedrijfspagina kunt promoten via een advertentiecampagne. Als je op de hoogte wilt blijven van nieuwe publicaties en tips & tricks van de Nederlandse Social Media Academie, wordt dan ook meteen even volger van onze eigen bedrijfspagina op LinkedIn: