21-01-2019 / Martijn Baten

Dynamische advertenties op Facebook worden automatisch vertaald, gebaseerd op de voorkeuren en land van de gebruiker. Hiermee kunnen bedrijven en adverteerders op Facebook met hun producten lokaal zichtbaar worden op een relevante manier. Voor Facebook is het leggen van verbindingen zonder fysieke grenzen tussen personen en bedrijven een belangrijke missie. Daarnaast is de ontwikkeling van dynamische advertenties voor Facebook belangrijk omdat het wil groeien in verschillende regio’s om zo een wereldwijd bereik te realiseren. In dit artikel worden de nieuwe mogelijkheden van dynamische advertenties op Facebook toegelicht.

Dynamische advertenties op Facebook automatisch vertaald

Met dynamische advertenties op Facebook kunnen bedrijven adverteren vanuit hun productcatalogus die zij aan het online sociale netwerk hebben toegevoegd. Met dit type advertenties kunnen bedrijven zeer gericht advertenties laten zien aan personen die interesse hebben getoond via de website of app van het bedrijf. Dynamische advertenties op Facebook maken het mogelijk om de producten te laten zien die aansluiten bij de interesse die de gebruiker eerder heeft getoond.

Facebook breidt de dynamische advertenties nu uit met de mogelijkheid om automatisch advertenties te laten vertalen in verschillende talen, gebaseerd op de voorkeuren en het land van de gebruiker. Een voorbeeld hiervan zijn de dynamische advertenties voor reizen dat gebruikers een vakantie laat zien gebaseerd op eerder getoonde interesse en oriëntatie.

Facebook Dynamic Ads voor reizen

Om gebruik te maken van dynamische advertenties hoeven adverteerders alleen hun product details toe te voegen aan Facebook, vervolgens wordt de rest verwerkt door het online sociale netwerk zelf. Het is een relatief eenvoudige en effectieve tactiek om geïnteresseerde personen te bereiken gebaseerd op hun online gedrag. Met de nieuwe functie kunnen adverteerders meerdere talen voor verschillende landen toevoegen aan hun product. Wanneer een gebruiker in dit land of taal de advertentie te zien krijgt, zal automatisch de vertaalde versie van het product getoond worden. Onderstaande afbeelding laat zien hoe het toevoegen van een product in meerdere talen werkt.

Facebook Dynamic Ads in meerdere talen

Een uitgebreide uitleg voor adverteerders die aan de slag willen met dynamische advertenties op Facebook die automatisch vertaald worden is te vinden in het Facebook helpcentrum.

Meer leren over Facebook? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.