Facebook helpt kleine ondernemers met geautomatiseerde advertenties

Facebook gaat ondernemers in het midden- en kleinbedrijf helpen om effectiever te adverteren op Facebook met geautomatiseerde advertenties. Het online sociale netwerk erkent dat ondernemers binnen MKB-bedrijven niet altijd voldoende de beschikking hebben over de kennis, tijd en middelen om resultaten te optimaliseren bij het adverteren op social media. De nieuwe oplossing gaat adverteerders helpen om automatisch zichtbaar te worden op Facebook en Instagram en zo de gewenste advertentiedoelen te bereiken.

Facebook helpt kleine ondernemers met geautomatiseerde advertenties

Het geautomatiseerd adverteren op Facebook en Instagram verloopt via de bedrijfspagina. Door een aantal vragen te beantwoorden over de bedrijfs- en marketingdoelen wordt vervolgens een op maat gemaakt marketingplan gepresenteerd. Hierbij hoeft de volledige controle niet aan Facebook overgedragen te worden. Ondernemers kunnen zelf de advertentieteksten, de gebruikte URL’s voor call-to-actions en targeting criteria ’s voor doelgroepen naar eigen inzicht en behoefte aanpassen.

Geautomatiseerde advertenties op Facebook

De geautomatiseerde advertenties op Facebook bieden de volgende mogelijkheden:

  • Meerdere versies van de advertentie die A/B getest worden door Facebook wanneer de campagne actief is. Er kunnen maximaal zes verschillende versies van een advertentie gemaakt worden om te testen;
  • Targeting suggesties op basis van de doelgroep of aanbevelingen op basis van de bedrijfsinformatie op de pagina;
  • Een aanbevolen advertentiebudget op basis van de ingestelde doelen. Er is uiteraard ook de mogelijkheid om een eigen advertentiebudget op te geven. Facebook schat vervolgens op basis van het budget de opbrengsten die van de advertenties verwacht worden.
  • Regelmatige meldingen over de prestaties van de advertentie, samen met suggesties hoe deze prestaties verbetert kunnen worden. Suggesties door Facebook kunnen zijn; het vernieuwen van een afbeelding of meldingen wanneer een advertentie begint met het genereren van resultaten zoals een lead of verkoop.

Voor kleine ondernemers die momenteel nog geen Facebook- of Instagram-advertenties inzetten maakt deze nieuw tool het eenvoudiger om hiermee van start te gaan. Via deze pagina geeft Facebook een toelichting op het gebruik van de nieuwe functie.

Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.