03-06-2019 / Martijn Baten

Onlangs heeft Facebook tips en adviezen gedeeld om bedrijven te helpen bij het maken van effectieve advertenties voor het nieuwsoverzicht en stories. Het online sociale netwerk geeft tips voor het vertonen van advertenties in het reguliere nieuwsoverzicht, gesponsorde berichten en stories op Facebook en Instagram.

Effectieve Facebook advertenties in het nieuwsoverzicht en stories

Tijdens de jaarlijkse F8-ontwikkelaarsconferentie een aantal weken geleden heeft Facebook een reeks sessies gehouden over Facebook advertenties, onder andere over het maken van effectievere advertenties voor het platform. Vatsal Mehta, VP Solutions Engineering en Partnerships, gaf in zijn presentatie praktische tips en inzichten voor het inzetten van effectieve advertenties in het nieuwsoverzicht (de berichtenfeed) op Facebook, Messenger en Instagram.

De presentatie van Mehta bevatte onderstaande afbeelding met handige tips voor advertenties in het Facebook nieuwsoverzicht.

Op de afbeeldingen komen de belangrijkste elementen van effectieve Facebook advertenties terug. De tips gaan in op de keuze voor visuele elementen, het gebruik van branding en de redenen waarom een advertentie de aandacht kan krijgen van de doelgroep. De tips kunnen een praktisch hulpmiddel zijn bij het opbouwen van advertenties. Onderstaand is de gehele videopresentatie van Mehta te bekijken.

Driving Business Growth with Facebook Marketing Technology and Partners

Facebook is building an ecosystem of tools and technology partners to help businesses grow. In this session, hear from Facebook about how we're helping developers utilize our business platform to succeed.

Geplaatst door Facebook for Developers op Dinsdag 30 april 2019

 

In een afzonderlijke blogpost heeft Facebook recentelijk een nieuwe gids gelanceerd over het inzetten van effectieve advertenties in het stories-formaat, met de verschillende visuele items die beschikbaar zijn. De volledige lijst van Facebook bevat verschillende voorbeelden van effectieve advertenties als story. De belangrijkste vier tips zijn hieronder opgesomd:

  • Maak gebruik van automatische ondersteuning op volledig scherm
    Wanneer er geen afbeelding of video voor handen is die geschikt is voor het Stories-formaat, kies dan voor het aanmaken van een eenvoudige advertentie voor het nieuwsoverzicht. Het systeem zal automatisch een formaat weergeven die het volledige scherm vult en er goed uitziet.
  • Gebruik laagdrempelige bewerkingsopties
    Er zijn verschillende manieren om Stories te maken met simpele bewerkingen. Zo kunnen bewerkingen worden doorgevoerd met de automatische ondersteuningstool voor weergaven op een volledig scherm of door gebruik te maken van de video bewerkingskit om het format te knippen.
  • Optimaliseren van bestaande formats voor het volledige scherm

    Maak op een vernieuwende manier gebruik van het stories-format door te experimenteren met snelheid, het verwijderen van snellere scenes, verbeteren van geluid en verrijken met branding elementen.
  • Maak maatwerk advertenties voor stories
    Als er ondersteuning is om zelf nieuwe creatieve uitingen te maken voor stories, zorg dan dat er gebruik wordt gemaakt van de verschillende kansen en mogelijkheden die een verticaal scherm biedt en speel met interactiviteit om het meeste uit het stories-formaat te halen.

Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.