25-07-2014 / Martijn Baten
De meeste omzet op Facebook is afkomstig uit Facebook advertenties. In het afgelopen kwartaal kwam de helft van de omzet uit mobiele advertenties. Recente kwartaalcijfers van Facebook laten zien dat 1,32 miljard mensen maandelijks actief gebruik maken van het online sociale netwerk. Het aantal dagelijkse gebruikers steeg naar 829 miljoen gebruikers. Deze grote groep gebruikers en de hoeveelheid informatie op hun Facebook profielen maakt het aantrekkelijk voor bedrijven om te adverteren op Facebook.
De uitgebreide mogelijkheden van adverteren op Facebook
De meeste adverteerders op Facebook zijn bekend met de uitgebreide segmentatie opties om te adverteren op Facebook. In theorie zou je een vijfde van de wereldbevolking kunnen bereiken op Facebook, aldus de Facebook-advertentiedienst Qwaya. Qwaya maakte een infographic met daarin de verschillende segmentatie mogelijkheden van Facebook op een rij. De infographic geeft hiermee een goed overzicht op welke manieren je een advertentiecampagne kunt opbouwen en kunt starten met adverteren op Facebook.