Eenvoudiger reageren op statusupdates met Facebook ‘reactielinks’

Reactielinks Facebook

Facebook heeft een nieuwe functie gelanceerd om direct te kunnen reageren op reacties bij statusupdates. Met de functie ‘reactielinks’ is het eenvoudiger geworden om conversaties te voeren over de updates die zijn geplaatst. In plaats van het plaatsen van een reactie op de reactie van iemand anders terwijl er al nieuwe reacties zijn toegevoegd, is het nu mogelijk te reageren op iedere individuele reactie. De reacties zijn zichtbaar onder de originele reactie waarmee de conversatie is begonnen.

Facebook ‘reactielinks’ zet belangrijkste reacties bovenaan

Populaire reacties op statusupdates worden dankzij de ‘reactielinks’ functie bovenaan de update weergegeven. Zeker voor bedrijfspagina’s met veel fans biedt deze functie een uitkomst omdat fans in één oogopslag kunnen zien welke reacties en populair zijn en de moeite waard zijn om verder over te praten. Dit kan een positieve bijdrage leveren aan de hoeveelheid interactie op Facebook bedrijfspagina’s. Hieronder is een voorbeeld weergegeven van hoe Facebook ‘reactielinks’ eruit zien bij een update van een bedrijfspagina:

Facebook reactielinks op Facebook bedrijfspagina

Reactielinks inschakelen op Facebook bedrijfspagina’s

Beheerders van Facebook bedrijfspagina’s kunnen via het ‘Administratiepanel’ de ‘reactielinks’ functie inschakelen voor hun pagina. Via ‘Pagina bewerken’ kies je voor het tabblad ‘Toestemmingen beheren’. Hier kun je onder ‘Antwoorden’ aangeven dat je de ‘reactielinks’ functie wilt inschakelen. Hierna verschijnt de functie onder de update van je bedrijfspagina. Wanneer je ervoor kiest om ‘reactielinks’ voor je pagina in te schakelen, kun je deze ook zelf weer op deze plek uitschakelen. Vanaf 10 Juli 2013 hebben alle bedrijfspagina’s standaard de functie ingeschakeld. De functie is nu enkel nog beschikbaar voor de ‘desktop’ versie van Facebook. Binnenkort is de functie ook beschikbaar in de mobiele applicaties van het online sociale netwerk.

Reactielinks inschakelen op Facebook bedrijfspagina's