15-02-2013 / Martijn Baten
Facebook heeft een voor Nederland unieke functie uitgerold waardoor bedrijfspagina’s een link naar kaartverkoop bij evenementen kunnen plaatsen. Bij het aanmaken van een nieuw evenement op een bedrijfspagina, kun je als beheerder een externe link toevoegen naar een website waar fans kaartjes kunnen kopen of zich kunnen inschrijven voor het evenement. Hiermee wordt het voor gebruikers op Facebook eenvoudiger gemaakt een kaartje te kopen.
Een link naar kaartverkoop toevoegen aan een Facebook Evenement
Om gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheid maak je een nieuw evenement aan vanaf een bedrijfspagina. In het venster dat verschijnt vind je vanaf nu de optie ‘Kaartjes’. Met het veld ‘Kaartjes’ kun je een link plaatsen naar een externe website waar fans een kaart kunnen kopen of zich kunnen inschrijven.
De toekomst van kaartverkoop via Facebook
Met de komst van de nieuwe functie kunnen Facebook-gebruikers direct vanuit het sociale netwerk een kaartje aanschaffen voor een evenement. Voor organisatoren van evenementen is dit een interessante toevoeging om mensen te attenderen op het aanschaffen van tickets. Het als organisator een link naar kaartverkoop kunnen toevoegen is mogelijk de eerste stap van Facebook richting een kaartverkoopsysteem binnen het online sociale netwerk.
Test de nieuwe functie en meld je aan voor de NSMA Social Media Sessie
Voor wie de nieuwe functie in praktijk wil zien en daarnaast de behoefte heeft om meer te leren over het genereren van leads en conversie via social media, is er een eerste NSMA Social Media Sessie in samenwerking met TM Contact. Je kunt via de evenementen pagina op Facebook je inschrijven voor de sessie.