Facebook vernieuwt advertentiebeheer en biedstrategie

Facebook voert updates aan het advertentiebeheer door en introduceert een nieuwe biedstrategie voor adverteerders. Dit geeft adverteerders een derde optie, naast de bestaande biedstrategieën gericht op conversie en voorspellende kosten.

Facebook vernieuwt advertentiebeheer en biedstrategie

De nieuwe biedoptie die Facebook introduceert beheert zowel de totale kosten, als de kosten per conversie om campagnedoelstellingen te behalen. De biedstrategie met de naam ‘cost cap’ maximaliseert de zogenoemde kostenefficiëntie doordat adverteerders een maximum CPA/CPI (Cost per aquisition) kunnen instellen voor hun campagne. Facebook zorgt ervoor dat er altijd binnen het maximaal ingestelde budget per conversie wordt gebleven. Dit maakt het minder complex bij het beheren van biedingen en tegelijkertijd het maximaliseren van de campagneresultaten.  

De vernieuwde interface voor het Facebook advertentiebeheer vereenvoudigt de navigatiefuncties, biedt een overzichtelijker design en een nieuwe campagne managementervaring voor Facebook adverteerders. De navigatiebalk biedt meer ruimte voor het beheren van advertenties en biedt meer inzicht in advertentieprestaties en rapportages.

De update van Facebook voegt de volgende functies aan het advertentiebeheer toe:

  • Een nieuwe kopieer- en plakfunctie, waardoor het gemakkelijker wordt om een nieuwe advertentie(campagne) te maken;
  • Een automatische naamgeving waarmee adverteerders op Facebook sneller hun campagne, advertentieset en advertentienamen kunnen aanpassen;
  • Meer mogelijkheden voor het bewerken van advertenties-en plaatsingsbewerking op advertentieniveau.

Daarnaast wordt ook het Facebook Business Manager platform vernieuwd. Deze wijzigingen vereenvoudigen het proces voor bureaus om nieuwe klanten te managen en wegwijs te maken. Hierdoor wordt het voor bureaus sneller en eenvoudiger om de campagnes van hun klanten op Facebook te activeren. 

Naar verwachting zullen de meeste nieuwe functies voor het Facebook advertentiebeheer en de Business Manager in de komende maanden voor alle adverteerders beschikbaar zijn. 

Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Wekelijks op maandag onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op het NSMA Social Media Weekoverzicht hieronder.

Met het versturen van dit formulier ga je akkoord met ons privacy statement.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.