15-07-2016 / Martijn Baten
Facebook vertaalt automatisch berichten op een Facebook bedrijfspagina. Voor beheerders van een Facebook bedrijfspagina met een internationaal publiek wordt het zo gemakkelijker om via Facebook te communiceren.
Facebook vertaalt automatisch berichten op bedrijfspagina’s
Eerder dit jaar introduceerde Facebook de mogelijkheid om berichten te plaatsen in meerdere talen op Facebook bedrijfspagina’s. Deze functie is nu verder uitgebreid met een automatische vertaling van berichten. Wanneer een bericht is geschreven, kan nu worden gekozen voor een automatisch vertaalde suggestie door Facebook.
Om gebruik te maken van de functie is het belangrijk dat de optie ‘Berichten plaatsen in meerdere talen‘ is ingeschakeld op de Facebook bedrijfspagina. Vervolgens kan worden gestart met het opstellen van een bericht op de Facebook pagina. Wanneer het bericht gereed is kies je voor de optie ‘Bericht in een andere taal schrijven‘. Vervolgens kun je een taal kiezen waarin je het bericht ook wilt plaatsen.
Na het selecteren van de gewenste taal toont Facebook vanaf nu direct een vertaling van het bericht. Het bericht in een andere taal kan worden aangepast. Facebook werkt nog aan het algoritme waarmee de berichten worden vertaald. Het is daarom aan te raden goed de tekst van de vertaling te controleren op juistheid. Een bericht kan tegelijkertijd in meerdere talen worden geplaatst. Kies hiervoor opnieuw voor de optie ‘Bericht in een andere taal schrijven‘ in het tekstvenster.
Meer leren over Facebook en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!
De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.