25-10-2013 / Martijn Baten

Afmetingen afbeeldingen social media

Wie een Facebook of LinkedIn bedrijfspagina beheert, een Twitter account onderhoudt of een YouTube kanaal verzorgt, krijgt ook te maken met de verschillende formaten van afbeeldingen op deze social media kanalen. Wie en professioneel uiterlijk nastreeft en optimaal zichtbaar wil zijn op social media houdt rekening met de verschillende formaten voor deze afbeeldingen. In dit artikel staan de belangrijkste formaten van social media afbeeldingen voor de verschillende kanalen (Facebook, LinkedIn, Twitter, en YouTube) overzichtelijk op een rij.

Facebook

– Omslagafbeelding: 851 x 315 px;
– Profielfoto: 180 x 180 px;
– Voorvertoning afbeelding op tijdlijn: 403 x 403 px;
– Afbeelding in nieuwsoverzicht: 296 x 298 px / 320 x 320 px / 398 x 296 px;
– Afbeelding tabblad: 111 x 74 px.

Twitter

– Omslagafbeelding: 520 x 260 px;
– Profielfoto: 81 x 81 px.

LinkedIn bedrijfspagina

– Omslagafbeelding: 646 x 220 px;
– Profielfoto: 100 x 60 px;
– Producten en dienstenpagina banner: 646 x 220 px;
– Productafbeelding: 100 x 80 px;
– Vacaturepagina banner: 974 x 238 px.

Google+ bedrijfspagina

– Omslagafbeelding: 2120 x 1192 px;
– Profielfoto: 270 x 270 px;
– Gedeelde afbeelding in update: 492 x 373 px.

Pinterest

– Profielfoto: 160 x 165 px.

Instagram

– Profielfoto: 110 x 110 px;
– Uitgelichte afbeelding: 612 x 612 px.

Branded-YouTube kanaal

– Cover art: 2560 x 1440 px;
– Cover art safe area: 1546 x 423 px.

Infographic: Formaten social media afbeeldingen

Het bureau Tent Social maakte onderstaande infographic met een handig overzicht van de verschillende afmetingen van: Facebook, Twitter, Google PlusPinterest, LinkedIn, Instagram en YouTube.

Alle social media afmetingen op een rij