23-04-2018 / Ayman van Bregt

LinkedIn maakt het met een nieuwe functie mogelijk om GIF-afbeeldingen te gebruiken in privé conversaties op LinkedIn. Hiermee wil LinkedIn gebruikers in staat stellen om visuele communicatie in te brengen in een gesprek. Dit artikel zet de mogelijkheden van GIF-afbeeldingen in LinkedIn conversaties op een rij.

 

GIF-afbeeldingen gebruiken in LinkedIn conversaties

Visuele communicatie is een belangrijke uitingsvorm die online veel wordt gebruikt zoals op Facebook, Instagram, Snapchat en Twitter. LinkedIn wil hierop aansluiten omdat jongeren de aankomende professionals van de toekomst zijn. LinkedIn stelt dat 7 van de 10 Amerikanen gebruik maken van GIF-afbeeldingen (GIFs) en andere visuele content.

De GIF-afbeeldingen in LinkedIn conversaties zijn eenvoudig doorzoekbaar op basis van trefwoorden. Het is bijvoorbeeld eenvoudig om op een spontane en leuke manier LinkedIn gebruikers te feliciteren met een promotie of een nieuwe functie. Het is wel belangrijk, voordat de GIF-afbeeldingen gebruikt worden, om zelf na te gaan of het sturen van een GIF-afbeelding past binnen de fatsoensnormen en stijl van communiceren bij de organisatie die men representeert en de sector waarin een LinkedIn gebruiker werkzaam is.

De functie is per direct beschikbaar voor LinkedIn gebruikers. Indien gebruikers de functie nog niet kunnen gebruiken in LinkedIn conversaties zal dit binnen enkele weken wel mogelijk zijn. De functie wordt stapsgewijs wereldwijd uitgerold.

GIF-afbeeldingen beschikbaar in LinkedIn conversaties

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.