18-07-2011 / Stefan Mooren

Het Amerikaanse onderzoeksbureau Lab42 heeft vijfhonderd mensen die LinkedIn gebruiken gevraagd op welke manier zij dit doen. De belangrijkste uitkomsten van dit onderzoek zijn verwerkt in de leuke infographic die onderaan dit artikel is weergegeven. Een aantal opvallende punten uit het onderzoek staan hieronder op een rij:

  • Voor 61 procent van de respondenten is LinkedIn het belangrijkste online sociale netwerk voor professionele doeleinden.
  • 35 procent van de respondenten bekijkt dagelijks zijn of haar profiel.
  • Slechts 1 procent van de respondenten doet helemaal niets met zijn of haar profiel.
  • 81 procent van de respondenten is lid van tenminste één groep op LinkedIn waarvan 52 procent actief meedoet aan discussies.
  • Respondenten die op directieniveau werken, gebruiken LinkedIn vooral om te netwerken binnen de sector waarin zij actief zijn.
  • Respondenten uit het middenmanagement gebruiken LinkedIn vooral om in contact te blijven met anderen.
  • De beginnende professionals onder de respondenten gebruiken LinkedIn vooral voor het vinden van een baan.
  • 42 procent van de respondenten update hun profiel op regelmatige basis.
  • Een kleine 7 procent van de respondenten heeft zijn of haar profiel nooit meer veranderd sinds het aanmelden.
  • 37 procent van de respondenten wijzigt regelmatig van profielfoto.
  • 20 procent van de respondenten geeft aan regelmatig op advertenties te klikken binnen LinkedIn.
  • 39 procent van de respondenten maakt gebruik van een premium account op LinkedIn.
  • 90 procent van de respondenten geeft aan dat zij LinkedIn zeer bruikbaar vinden.