16-09-2012 / Ayman van Bregt

Social media management dashboard HootSuite heeft functies toegevoegd om nog effectiever social media kanalen te kunnen managen. Hiermee kun je onder andere betere inzichten krijgen dankzij Twitter-analytics. De functies die HootSuite heeft toegevoegd, maken het mogelijk om polls te plaatsen, resultaten te zien, video’s te streamen en helpen bij het vinden van prospects en het genereren van leads

HootSuite breidt haar App Directory uit met Twitter-dienstverlening en meer

De uitbreiding van Hootsuite helpt marketeers bij het verkrijgen van inzichten over specifieke doelgroepen door middel van social media. Concreet wordt er meer demografische informatie geboden (Twitter-analytics), is er een tool om berichten te filteren om zo bij potentiële klanten te komen (prospects en leads), kunnen klanten meedoen aan een poll en is het mogelijk om video’s te maken en te streamen. Hieronder zijn de toegevoegde functies op een rij gezet:

  • SocialBro;
    SocialBro is een analyse functie met tien filters die inzichten geeft over de mensen waarmee je via Twitter contact hebt. De functie geeft bijvoorbeeld inzicht over de meest actieve volgers, de personen met de meeste invloed, et cetera.
  • GoPollGo;
    GoPollGo is a eenvoudige tool om feedback te krijgen en te vragen van Twitter-gebruikers (waaronder je volgers). Je kunt dankzij deze functie een poll plaatsen op Twitter en inzage krijgen in de resultaten.
  • NeedTagger;
    NeedTagger maakt het mogelijk om op basis van tweets Twitter-gebruikers te vinden die in theorie passen bij jouw product- of dienstenaanbod.
  • Videolicious;
    Videolicious biedt je de mogelijkheid om in HootSuite video’s te maken en direct te streamen vanuit het HootSuite dashboard.

Je kunt als gebruiker van HootSuite gratis gebruik maken van de tools door ze in de App Directory te installeren.