16-09-2019 / Ayman van Bregt

Instagram is voor veel gebruikers een platform om nieuwe producten en diensten te ontdekken. Deze inspiratie zoeken gebruikers ook via Shopping Posts, met product- en prijsinformatie over producten verwerkt in de afbeelding. Instagram is nu een test gestart om shopping posts als advertentie in te zetten op het platform. 

Instagram test ‘shopping posts’ advertenties

Maandelijks kijken meer dan 130 miljoen Instagram gebruikers naar de informatielabels van shopping posts. De waarde van de shopping posts wordt daarmee onderstreept. Om gebruikers een goede koopervaring te bieden wil Instagram het aanbieders van producten ook makkelijker maken om met dezelfde functie te adverteren. Via de Facebook Ads Manager loopt met een select aantal aanbieders een test om aan te sluiten bij de shopervaring van Instagram gebruikers. Het voordeel voor organisaties is dat ze proactiever bepaalde doelgroepen kunnnen bereiken. Als de test positieve resultaten laat zien is het streven de functie voor alle adverteerders op Instagram beschikbaar te maken. De onderstaande afbeelding geeft inzicht in de werking van de shopping posts als advertentie:Instagram's organic shopping flow tags products in retailers' photos and links to their sites.

Meer leren over Instagram en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.


De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan uiteraard vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.