02-10-2017 / Ayman van Bregt

LinkedIn breidt de integratie met Microsoft Office 365 verder uit door de introductie van de LinkedIn Office profielkaart. Met de integratie krijgen Office-gebruikers sneller relevante inzichten. In dit artikel worden de mogelijkheden van de LinkedIn Office profielkaart verder toegelicht.

Introductie LinkedIn Office profielkaart

LinkedIn wil met de introductie van de LinkedIn Office profielkaart het voor  gebruikers eenvoudiger maken om productiever te zijn. Zodra een LinkedIn gebruiker een e-mail stuurt wordt binnen Office 365 de LinkedIn Office profielkaart getoond. Op deze manier is de informatie van het LinkedIn profiel direct binnen handbereik zoals de huidige functie, werkervaring, opleidingen et cetera.

Om gebruik te maken van de profielkaarten moeten Office gebruikers éénmalig het LinkedIn account koppelen. Office gebruikers kunnen eenvoudig de nieuwe functie activeren. Het profiel van de afzender kan in Microsoft Office 365 aangeklikt worden, waarna wordt gekozen voor ‘LinkedIN match’. Na het inloggen de met LinkedIn gegevens, kan gebruik gemaakt worden van de profielkaarten.

De nieuwe functie is al beschikbaar en zal in de komende weken verder worden uitgerold voor Outlook.com-gebruikers die er via een webbrowser gebruik van maken. In Oktober zal er tevens een update beschikbaar komen voor gebruikers van SharePoint en OneDrive for Business. In de komende maanden zal de functie verder worden uitgebreid naar Outlook voor Windows, Outlook voor iOS en andere Office-producten.

Meer leren over LinkedIn en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.