25-05-2017 / Ayman van Bregt

Twitter heeft deze week een nieuw type Twitter Card gelanceerd. De nieuwe aanpasbare Twitter Direct Message Card stelt bedrijven in de gelegenheid om in een privébericht informatie over Twitter bots of andere service gerelateerde informatie te delen. In dit artikel staan de mogelijkheden van de Twitter Direct Message Card op een rij.

Introductie Twitter Direct Message Card

Twitter introduceert de Direct Message Card omdat steeds meer bedrijven conversaties via privéberichten voeren om persoonlijkere interactie met klanten te hebben om de relatie met klanten te verdiepen.
Een Twitter Direct Message Card kan de aandacht trekken van gebruikers middels een afbeelding of video met daarbij maximaal vier ‘call-to-action’-knoppen.
Deze knoppen zijn te personaliseren door een merk/organisatie en kunnen leiden tot verschillende acties in een privébericht. De Twitter Direct Message cards kunnen ook ingezet worden in een Promoted Tweet campagne. Op deze manier kunnen op een aantrekkelijke, interactieve en gepersonaliseerde manier mogelijke nieuwe klanten worden aangetrokken om in gesprek te raken met een merk of organisatie op Twitter.

De onderstaande afbeelding is een weergave van de mogelijkheden van de Twitter Direct Message Card:

Twitter Direct Message card

 

Op dit moment hebben de merken Patrón Tequila met Bot-Tender en JollyChic met #JollyRamadan al campagnes draaien met de Twitter Direct Message Cards. De Direct Message Card alleen beperkt beschikbaar voor Twitter adverteerders. Merken en bedrijven die geïnteresseerd zijn kunnen contact opnemen met de vertegenwoordiging van Twitter in Nederland.

 

Meer leren over Twitter en andere social media? Meld je dan aan voor de wekelijkse NSMA nieuwsbrief!

Elke maand onze laatste tips & tricks ontvangen per mail? Abonneer je dan op onze NSMA Social Media Nieuwsbrief hieronder.

De nieuwsbrief wordt automatisch samengesteld en verzonden. We gaan vertrouwelijk met je persoonsgegevens om.